کاهش 55 درصدی شاخص طلاق در بردسیر

فرماندار بردسیر گفت: با اشتغال ایجاد شده در این شهرستان، آسیب های اجتماعی از جمله شاخص طلاق در سال 96 نسبت به سال 95 نزدیک به 55 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان بردسیر با حضور فرماندار، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، اعضا کارگروه و جمعی از جوانان با محوریت اشتغال جوانان برگزار شد.

در این جلسه، نجف پور، فرماندار بردسیر با بیان اینکه مسائل اقتصادی ارتباط تنگاتنگی با سایر مسائل فرهنگی، اجتماعی و... دارد، گفت: اگر وضعیت اقتصادی، معیشتی خانواده ها بهبود یابد به تبع آن سبد فرهنگی، هنری، و ورزشی غنی را نیز برای خود تعریف خواهند کرد.

وی اظهارداشت: رکورد اشتغال پایدار دربردسیر شکسته شده و این مرهون تلاش و کوشش همه دستگاه های اجرایی شهرستان است.

نجف پور افزود: براساس سامانه رصد و ثبت اشتغال پایدار وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی، دستگاه های اجرایی شهرستان متعهد به ایجاد ۸۸۲ شغل پایدار درسال ۹۶ شده بودند که با تلاش بخش دولتی و خصوصی تا این لحظه هزار و ۱۷۱ شغل پایدار در سامانه رصد ثبت شده که در نوع خود کم نظیر است .

نماینده عالی دولت در بردسیر تصریح کرد: هزار و۱۷۱شغل پایدار در ۹ ماهه امسال ثبت سامانه رصد شد و تا پایان سال جاری نیز دو برابر اشتغال تعهد شده در شهرستان ایجاد و ثبت سامانه می شود.

وی عمده مشاغل ایجاد شده را مربوط به بخش صنعت و کشاورزی دانست و یادآورشد: ایجاد تعداد زیادی شغل از طریق صندوق های خرد روستایی و مشاغل خانگی در دستور کار است.

 نجف پور در بخش دیگری از سخنانش با شاره به اینکه وظیفه دولت ها مناسب سازی بستر و فراهم کردن زیرساخت ها برای ایجاد اشتغال است، افزود: با اشتغال ایجاد شده در این شهرستان، آسیب های اجتماعی از جمله شاخص طلاق در سال 96 نسبت به سال 95 نزدیک به 55 درصد کاهش یافته است.

وی اظهار امیدواری کرد: با به خودباوری رسیدن جوانان بردسیری و همکاری و تلاش دولت و بخش خصوصی، ظرف مدت سه سال آینده مشکل اشتغال را که به عنوان یکی از آسیب های جدی اجتماعی محسوب می شود، حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/ب

جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان بردسیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار