عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

لزوم توجه بیشتر به بیماران سخت درمان در نظام سلامت کشور

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه بیشتر به بیماران سخت درمان باکمترین هزینه و مشکلات ناشی از روند درمان تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اکبر ترکی اظهار کرد: در نظام سلامت کشور برای درمان هر بیماری یک قرارداد علمی وجود دارد که باید در هر شرایطی رعایت شود و هیچ پزشکی نمی‌تواند خارج از این قرارداد به اقدامات درمانی بپردازد.

وی افزود: اگر در شرایط کنونی پزشکان به روش‌های مختلفی برای درمان بیماری‌ها اقدام می‌کنند، وظیفه وزارت بهداشت است که متخصصان امر را از بین اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی جمع کرده تا یک قرارداد واحدی را تعریف کنند، که تمام پزشکان در روند درمان بیماری‌ها موظف به رعایت آن باشند. 

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین‌میاندشت رعایت اخلاق پزشکی در درمان بیماری‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار دانست و ادامه داد: پزشکان در هر شرایطی باید با رعایت حقوق بیماران به تعیین دوره درمانی بپردازند، به‌ ویژه برای درمان بیماری‌هایی که با رنج و آلام بسیاری نیز همراه است و فارغ از دیدگاه‌های مادی تا حد امکان سریع‌ترین راه را برای حصول نتیجه انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه اخلاق پزشکی در سطوح مختلف تعاریف معینی دارد گفت: پزشکان باید با توجه به اخلاق پزشکی به درمان بیماری‌ها بپردازند و به گونه‌ای اقدام کنند که کمترین هزینه و مشکلات ناشی از روند درمان را به‌ ویژه برای بیماران مبتلا به بیماری‌های سخت درمان به همراه داشته باشد، چراکه این بیماران نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر روحی بسیار آسیب‌پذیر هستند. 

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.