با مخترعین ایرانی؛

غریق نجات دانش بنیان هم به بازار آمد

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به ساخت وسایلی شده است که به غریق نجات کمک می‌کند تا به راحتی کار خود را انجام دهد.

حفظ جان مردم به کمک شرکت‌های دانش بنیان/شرکت‌های دانش بنیان جان شما را نجات می‌دهندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش جوانان نخبه سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش ‌بنیان بپردازد که توسط محققین این شرکت‌ها تولید شده است.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید محصولاتی شده است که برای اولین بار در جهان در خاورمیانه به بهره برداری رسیده است محصولاتی در حوزه غریق‌نجات که به کمک مصدومان افتاده در آب می‌آید و جان آنها را نجات می‌دهد.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این وسایل غریق نجات دانش‌بنیان اظهار کرد: برای اولین بار در دنیا جهت کمک کردن به غریق‌نجات و برای کمک به ناجی این محصولات دانش‌بنیان تولید شده‌اند این محصولات به غریق‌نجات کمک می‌کنند تا به راحتی به نجات فردی که درون آب افتاده است، بپردازد.

 کمک به غریق نجات به کمک محصولات دانش بنیان

وی در خصوص این محصولات بیان کرد: گاهی اوقات غریق نجات پس از طی کردن مسافت طولانی بدنش اسپاسم پیدا می‌کند و ادامه مسیر برایش سخت می‌شود و همین موضوع  اجازه نمی‌دهد که او  کار خود را به درستی انجام دهد، در همین راستا  غریق نجات برای آنکه کار خود را به خوبی انجام دهد می‌تواند از وسایلی که بر روی کمربند او  و در یک کیف وصل می‌شود استفاده کند.

این مدیر در خصوص کارکرد وسایل کوله گفت: در این کوله انواع وسایل کمکی وجود دارد، یکی از آن ها مسطح است که به غریق نجات کمک می‌کند تا اگر خسته شد و یا عضله های بدن او گرفت آن را باز کند و ادامه راه را بر روی آن طی کند و نجات غریق می‌تواند به جای شنا کردن بر روی آن بایستد.

وی با اشاره به تعداد افرادی که یک غریق‌نجات می‌تواند به کمک این وسایل  نجات دهد، گفت: همراه با قایق های بادی و کمربند های کمکی ناجی غریق و د2 نفر در لحظه می‌توانند نجات یابند، همچنین اگر طول موج کوتاه باشد پنج نفر به بالا را هم می‌توان نجات داد.

این مدیر با بیان اینکه  این کوله غریق‌نجات قیمتش حدود یک میلیون تومان است، یادآور شد: در این کوله کمربند کمک غریق، قایق بادی و بسیاری محصولات کمک غریق نیز جای دارد و همه آنها جان افراد را نجات می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار