طی ۹ ماهه سال جاری؛

توزیع بیش از ۵۶۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد در آذربایجان غربی

مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از توزیع بیش از ۵۶۳ هزار و ۳۵۵ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد در استان طی ۹ ماهه سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛   احمد دهقان مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  از توزیع بیش از ۵۶۳ هزار و ۳۵۵ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد در استان طی ۹ ماهه سال جاری خبرداد و اظهارکرد: درجهت ایجاد تعادل و تنظیم بازار مصرف در حدود 36 هزار و 130 کیلوگرم گوشت قرمز منجمد، 1 میلیون و 22 کیلوگرم شکر سفید، 1 میلیون و 370 هزار و 135 کیلوگرم برنج سفید و 118 هزار کیلوگرم برنج هندی در سطح استان آذربایجان غربی توزیع شده است .
دهقان ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری برای تعداد 235 مورد پروانه بهره برداری دامداری کوچک روستایی عملیات تمدید، صدور یا انتقال پروانه بهره برداری انجام گرفته است .
وی افزود: در این بازه زمانی 61 مورد کارت شناسایی برای ماشین داران حرفه ای صادر شده است و 5 مورد نیز پروانه بهره برداری و 4 مورد پروانه تاسیس شرکت مکانیزاسیون و 6 مورد نیز تمدید پروانه تاسیس شرکت مکانیزاسیون کشاورزی انجام گرفته است.
دهقان از توزیع 73 تن تخم مرغ به قیمت 12600 تومان در طی یک هفته اخیر در سطح استان خبرداد و افزود : توزیع و عرضه تخم مرغ تا اطلاع ثانوی در جهت ایجاد تعادل در بازارمصرف ادامه خواهد داشت .
وی ادامه داد: علت اصلی گران شدن تخم مرغ در کشور  حذف مرغان تخم گذار صنعتی در تعدادی از استان های کشور به جهت بیماری های طیور می باشد که این امر موجب کاهش تولید تخم مرغ خوراکی در سطح کشور و به تبع آن کاهش ورود تخم مرغ به استان آذربایجان غربی گردیده است.

انتهای پیام/م

توزیع گوشت مرغ منجمد در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.