کاهش ۱۲ درصدی تلفات جاده‌ای در استان اردبیل

فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه سالجاری ۱۲ درصد کاهش فوتی در حوادث جاده‌ای نسبت به سال گذشته در سطح جاده‌های استان داشتیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت فتاحی، فرمانده پلیس راه استان اردبیل در جلسه شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل اظهار کرد: در ۹ ماهه سالجاری ۱۲ درصد کاهش فوتی در حوادث جاده‌ای نسبت به سال گذشته در سطح جاده‌های استان داشتیم.

وی افزود: در ۹ ماهه سال گذشته ۱۰۱ فقره تصادف منجر به فوت داشته‌ایم که این میزان در ۹ ماهه امسال به ۹۵ تصادف رسیده است که خوشبختانه با کاهش روبه‌رو بودیم.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل با اشاره به اینکه ۷۱ درصد تصادفات فوتی و جرحی مربوط به سواری‌ها است، ادامه داد: ۷۳ درصد تصادفات مربوط به اهالی بومی و ۲۳ درصد آن مربوط به افراد غیربومی بوده است.

فتاحی اضافه کرد: تخطی از سرعت مطمئنه بیشترین علت تصادفات در سطح جاده‌های استان است که واژگونی با ۳۵ درصد بیشترین نوع آن است.

وی تصریح کرد: ۵۵ درصد تصادفات در محورهای اصلی بوده و ۶۶ درصد آنها در هوای صاف اتفاق افتاده است.

فرمانده پلیس‌راه استان اردبیل بیان کرد: پلیس راه سربند با ۲۸ درصد، پلیس راه خلخال با ۲۳ درصد و پلیس راه سراب با ۳۸ درصد رتبه‌های اول تا سوم را در کاهش میزان تصادفات در سطح جاده‌های استان کسب کرده‌اند.

فتاحی با اشاره به اینکه راه‌های شمال استان به هیچ عنوان از حداقل‌های ایمنی برای رانندگی برخوردار نیست تاکید کرد: متاسفانه پلیس راه اردبیل مغان با ۸ نفر افزایش در میزان تصادفات حادثه‌خیزترین و غیرایمن‌ترین جاده استان است.

وی گفت: متاسفانه راه‌های شمال استان به تناسب توسعه اقتصادی در این منطقه پیشرفت لازم را نداشته است.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل با اشاره به اینکه عوامل متعددی در بروز حادثه و درنهایت مرگ افراد در جاده‌های شمال استان دخیل است تصریح کرد: ۶۱ نقطه در طول راه‌های شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار محل تلاقی با کانال‌ها و تاسیسات آبیاری است و با وجود مکاتبات انجام گرفته در این زمینه با ۲ اداره‌کل استان که متولیان اصلی راه و آب در استان هستند تاکنون جوابی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.

انتهای پیام/ح

کاهش تصادفات جاده ای در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار