مشعل پتروشیمی خمین سال آینده روشن می‌شود

نماینده مردم خمین در مجلس از بهره‌برداری پتروشیمی شهرستان خمین در اواخر سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق برنامه زمان بندی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی پتروشیمی شهرستان خمین اواخر سال آینده پس از نصب دستگاه‌ها و تجهیزات وارد مدار تولید خواهد شد.

رضایی افزود: خوشبختانه با برطرف شدن موانع بویژه در حوزه زیست محیطی روند راه اندازی و بهره‌برداری از این صنعت مادر در شهرستان خمین و استان مرکزی تسریع یافته است و مطابق برنامه ظرف مدت ۱۸ ماه از آغاز عملیات اجرایی وارد چرخه تولید خواهد شد که پایان سال آینده است.

وی اضافه کرد: تمامی مجوز‌های لازم برای راه اندازی پتروشیمی در این شهرستان صادر شده و هیچ مانعی برای تاخیر در اجرای به موقع این طرح و افتتاح خط تولید آن وجود ندارد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی طبق برنامه قرار است پتروشیمی خمین با ظرفیت سالانه حدود ۱۸۰ هزار تن وارد چرخه تولید شود که براساس اهداف توسعه، این میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی یکی از صنایع مادر است که نیاز صنایع پائین دستی را تامین کرده و نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی منطقه خواهد داشت بیان کرد: اشتغالزایی مستقیم برای ۳۰۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم برای بیش از هزار و ۵۰۰ نفر عاملی برای تثبیت توسعه فراگیر خمین است.

شهرستان خمین در استان مرکزی حدود ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که اکثر آن‌ها کشاورز هستند.

انتهای پیام/ج

پتروشیمی خمین سال آینده به بهره برداری می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.