دبیر همایش‌ پژوهش‌های قرآنی کشور:

یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی به میزبانی قم

دبیر همایش‌ پژوهش‌های قرآنی کشور گفت:یازدهمین دوره این همایش ها با محوریت قرآن کریم و استکبارستیزی به میزبانی قم برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛امانی،دبیر همایش‌ پژوهش‌های قرآنی کشور در دیدار اعضای همایش‌های بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی کشور با آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، از برگزاری یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن کریم و استکبارستیزی در ۲۹ و ۳۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۷ در شهر مقدس قم خبر داد.

وی افزود: اعضای این مجموعه متشکل از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

دبیر همایش  پژوهش‌های قرآنی کشور خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های مجموعه پژوهش‌های قرآنی، برگزاری این همایش است که همزمان با مسابقات ملی حفظ و ترتیل قرآن کریم برگزار می‌شود.

امانی ادامه داد: موضوعات همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی بر اساس فرامین رهبر معظم انقلاب و جهت تبیین منویات ایشان بوده است.

وی بیداری اسلامی، سبک زندگی اسلامی و قرآن کریم و فرهنگ انقلاب را از جمله این موضوعات دانست و گفت: پس از پایان دهمین همایش، اردیبهشت‌ماه گذشته که محضر رهبر انقلاب رسیدیم، ایشان بر ترویج و فرهنگ‌سازی مفاهیم و معارف قرآن کریم در جامعه تأکید داشتند.

امانی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در ادامه فرمودند که هر کس هر علم و هنری دارد، باید آن را بازگو کند تا به فرهنگ عمومی تبدیل شود، یکی از مفاهیم قرآن کریم استکبارستیزی بود که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند.

دبیر همایش‌ پژوهش‌های قرآنی کشور با بیان اینکه موضوع استکبارستیزی پس‌ازآن جلسه در دستور کار دبیرخانه همایش در دوره یازدهم قرار گرفت، گفت: این موضوع در سه محور استکبارستیزی در قرآن، استکبارستیزی در معارف اهل‌بیت(ع) و استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: مقدمات برگزاری این همایش انجام‌شده و در تاریخ 29 و 30 فروردین‌ماه 1397 در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

امانی با بیان اینکه یکی از کارهای جدید که امسال برای رسیدن به هدف گفتمان‌سازی قرآنی در جامعه انجام‌شده، افزود: دبیرخانه‌های استانی تشکیل‌شده و در تلاش هستیم تا تمامی ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی استان‌های مختلف برای پرداختن به این موضوع فعال شود.

انتهای پیام/ش

برگزاری یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار