همایش "زکات" در شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: همایش " زکات " به منظور فرهنگ سازی و ترویج زکات در حسینیه ثارالله شهر دهدشت برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛    سید محمد حسینی طلب در جلسه ستاد زکات شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: زکات یکی از حسنات‌ که در فقه ما روی آن تاکید فراوانی شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه زکات یکی از منابع تامین کننده اقتصاد و معیشت جامعه اسلامی است، افزود: در صورتی که زکات و وجوهات شرعی به موقع پرداخت شود عمران و آبادانی توسعه و فقر به مرز ریشه کنی می‌رسد.

حسینی طلب گفت: همایش " زکات " در تاریخ 4 بهمن امسال به منظور فرهنگ سازی و ترویج زکات در حسینیه ثارالله شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این برنامه از روحانیون، افراد تاثیر گذار در بخش‌ها و روستاها، دهیاران، مودیان و عاملین زکات در سطح شهرستان دعوت می‌شود.

حسینی طلب با بیان اینکه باید زمینه نهادینه کردن این واجب الهی فراهم شود، عنوان کرد: در این همایش از افرادی که امسال در بحث جمع آوری زکات در شهرستان فعال بودند تجلیل می‌شود .

معاون مشارکت‌های کمیته امداد کهگیلویه در این جلسه گفت: نزدیک به 120 روستا در بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه داریم که تنها در 50 روستا قابلیت جمع آوری زکات وجود دارد.

عبدالخالق آرامش دوست افزود: دهیاران در روستاها به عنوان رابط جمع آوری زکات با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه 230 مودی زکات در شهرستان داریم، عنوان کرد: سال گذشته 3 میلیارد ریال زکات مستحب و 300 میلیون ریال زکات واجب جمع آوری شده است.

آرامش دوست ادامه داد: از ابتدای امسال 4 میلیارد و 300 میلیون ریال زکات واجب و مستحب در کهگیلویه جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه زکات مستحب برای کارهای عمرانی همان روستاها استفاده می‌شود، گفت: به همین دلیل وضعیت مساجد در این روستاها از وضعیت مناسبی برخوردار است.

انتهای پیام/غ

 همایش زکات در کهگیلویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.