پایان کار50 درصد واحد های زلزله زده در خراسان‌شمالی

مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان گفت : در حال حاضر عملیات ساخت 50 درصد از واحدهای مسکونی زلزله زده روستاییان در خراسان شمالی به اتمام رسیده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ علی محمدی مدیر کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان خراسان‌ شمالی گفت : هم اکنون عملیات احداث 50 درصد واحدهای مسکونی زلزله زده روستاییان استان در قالب یک هزار و 103 فقره به اتمام رسیده و پایان کار گرفته اند.

وی با بیان این که در مجموع باید دو هزار و 449 واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده استان احداث شود ، افزود : تاکنون همه متقاضیان اقدام به تشکیل پرونده کرده و به بانک معرفی شده اند.

محمدی اظهار کرد : از مجموع این تعداد دو هزار و 216 فقره به مرحله اسکلت رسیده و سقف یک هزار و 595 واحد مسکونی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در سطح مناطق شهری باید دو هزار و 500 واحد تخریبی بر اثر زلزله احداث شود، افزود : یک هزار و 698 فقره پرونده به شهرداری ها معرفی شده و فقط 298 فقره به بانک ها معرفی شده اند و هنوز پایان کاری در این مناطق صادر نشده است.

محمدی اظهار کرد : براساس سهمیه هفت هزار و 520 واحد مسکونی زلزله زده شهری در استان نیازمند تعمیرات است که تاکنون تعمیر و مرمت در یک هزار و 338 واحد به پایان رسیده است.

وی بیان کرد : از مجموع این تعداد واحد مسکونی نیازمند به تعمیرات پنج هزار و 517 نفر تشکیل پرونده داده و چهار هزار و 930 نفر نیز به بانک مراجعه و در نهایت یک هزار و 761 نفر قرارداد منعقد کرده اند.

محمدی گفت : در روستاها برای ساخت واحد مسکونی 200 میلیون ریال تسهیلات چهاردرصد و در شهرها 300 میلیون ریال با کارمزد پنج درصد پرداخت می شود.

وی گفت : 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از سوی دولت به زلزله زدگان برای احداث منازل اعطاء می‌شود.

انتهای پیام/آ

صدور پایان کار هزار و 103 فقره واحدهای روستایی زلزله زده در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.