روز‌های پایانی مرمت بقعه تاریخی چهل اختران انجدان

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: مرمت بقعه چهل اختران روستای انجدان رو به پایان است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با بیان اینکه توسعه و بازسازی بقاع متبرکه باعث رونق گردشگری می‌شود گفت: مرمت بقعه تاریخی چهل اختران (چهل دختران) واقع درروستای انجدان اراک با رعایت اصول معماری و نظارت اداره کل با اعتبار بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال در مراحل پایانی مرمت است.

حسینی افزود: طرح مرمت بقعه چهل اختران (چهل دختران) واقع در روستای انجدان شهرستان اراک که درسال ۸۷ به ثبت آثار ملی رسیده با تهیه طرح توسط مشاور در حال اجرا است و توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی مراحل تکمیلی آن نظارت می‌شود.

وی اضافه کرد: آواربرداری از روی گنبد، پاکسازی کامل سازه گنبد، ایجاد شبکه برروی گنبد جهت مبادلات هوایی، اجرای نمای آجری منطبق به اصل بنا، مرمت دیواره‌های جانبی امامزاده ازاقدامات صورت گرفته جهت مرمت بارعایت اصول، انجام شده است.

روستای انجدان از جمله روستا‌های هدف گردشگری و کهنی است که در ۳۷ کیلومتری شهر اراک واقع شده و این نزدیکی باعث سفر گردشگران از مرکز شهر به این روستا می‌شود و در حال حاضر به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان اراک شناخته می‌شود.

تاریخ احداث این بنا مربوط به دوره صفویه است و مرمت آن به توسعه و رونق گردشگری می‌انجامد که علاوه بر تاثیر اقتصادی می‌تواند بر عمرانی و آبادانی منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام / ج.

مرمت بقعه تاریخی چهل اختران انجدان رو به پایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.