غرب شیراز نیازمند احداث کتابخانه است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: غرب شیراز نیازمند کتابخانه و فضای کتابخانه‌ای است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به اینکه با افتتاح ۱۰ کتابخانه‌ای که امسال صورت گرفت توزیع فضای کتابخانه‌ای در سطح شیراز متوازن‌تر شده است، اظهار داشت: توزیع متوازن فضا‌های کتابخانه‌ای در شیراز هنوز به حد مطلوب نرسیده و غرب شیراز نیازمند احداث کتابخانه است.

وی با اشاره به تلاش برای توزیع متوازن فضای کتابخانه‌ای در شیراز، اظهار داشت: این کار براساس سند آمایش سرزمینی و نیاز مناطق انجام می‌شود و در این میان باید از ظرفیت خیران نیز استفاده کرد چراکه کتابخانه‌های عمومی نهادی بهره‌بردار است.

منوچهری با بیان اینکه شورای شهر ضرورت ساخت کتابخانه مرکزی را تصویب کرده است، بیان کرد: تصویب ضرورت کفایت نمی‌کند بلکه این مصوبه باید خروجی داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: ابتدا بنا بود زمینی در بلوار رحمت برای ساخت کتابخانه مرکزی داده شود که مورد تائید انجمن قرار نگرفت چراکه با توجه به احداث تقاطع غیر مسطح در این نقطه امکان ساخت کتابخانه مرکزی وجود نداشت.

منوچهری با بیان اینکه دسترسی آسان همه مردم نخستین فاکتور برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز است، ادامه داد: در بلوار رحمت این فاکتور وجود نداشت هر چند در آن مکان می‌توان یک کتابخانه منطقه‌ای و محلی مناسب برای شرق شیراز احداث کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین زمین پیشنهاد داده شده است، افزود: هیچ کدام از پیشنهاد‌های داده شده ظرفیت لازم را ندارند یا در گوشه شهر هستند یا اگر موقعیت خوب باشد مالک شخصی دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس درباره تامین بودجه برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز، تصریح کرد: اگر زمین کتابخانه تامین شود بودجه در حد اعتبارات لحاظ می‌شود و از آنجا که دولت به ساخت کتابخانه مرکزی شیراز است، نگرانی بابت تامین بودجه وجود ندارد.
انتهای پیام/ر

فضا‌های کتابخانه در شیراز به حد مطلوب نرسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.