سرپرست اداره میراث فرهنگی وگردشگری خبر داد؛

مرمت ۲ اثر تاریخی در شهرستان مهرستان

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهرستان گفت: با رایزنی‌های به عمل آمده امیدواریم امسال شاهد مرمت ۲ اثر تاریخی در شهرستان مهرستان باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ابراهیم محمدی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهرستان اظهار کرد:با رایزنی‌های به عمل آمده امیدواریم امسال شاهد مرمت ۲ اثر تاریخی در شهرستان مهرستان باشیم.

وی افزود: بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی در شهرستان مهرستان موجود است.

محمدی افزود: تاکنون ۲۸ اثر تاریخی در این شهرستان از جمله مدرسه شیخ فضل الله نوری، قلعه زابلی، تپه روستای قادرآباد، محوطه و قبرستان بِگن و قلعه خرگوشان، درفهرست ثبت آثار ملی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی برای ۴۰۰ نفر از متقاضیان در شهرستان مهرستان برگزار شده خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها با توجه به تفاهم‌نامه و توافق‌نامه منعقد شده بین ادارات کمیته امداد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف توانمندسازی و ایجاد بستر اشتغال و خودکفایی بانوان برگزار شده است.

وی گفت: در راستای اشتغال بانوان و توانمندسازی این قشر فعال آموزش دوخت انواع البسه محلی و سوزن‌دوزی بلوچی برگزار شده که در پایان از بانوان شرکت‌کننده در این دوره‌ها آزمون به عمل می‌آید و در صورت کسب نمره قبولی برای آن‌ها گواهینامه صادر می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: جنگل پدگان، قلعه زابلی، منطقه کوهستانی ماهانی، کلک، گیشتوک، آبشار اناران، قعله ایرفشان، سدماشکید علیا، آبشار سیاهینکان در دهستان ایرفشان از جمله جاذبه‌های تفریحی و گردشگری شهرستان مهرستان است. ‎

انتهای پیام/ع

بازسازی  ۲ اثر تاریخی در مهرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار