۷۶ درصد سوئیسی‌ها خواستار ممنوعیت پوشاندن کامل چهره هستند

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد از هر چهار سوئیسی سه نفر خواستار ممنوعیت پوشاندن کامل چهره یا استفاده از برقع در اماکن عمومی هستند.

76 درصد سوئیسی ها خواستار ممنوعیت حجاب کامل چهره هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل؛ نتایج یک نظرسنجی در سوئیس نشان می دهد  سه چهارم از مردم این کشور خواستار ممنوعیت حجاب کامل چهره یا استفاده از برقع در اماکن عمومی هستند.

بر اساس این نظرسنجی که به وسیله دو روزنامه سوئیسی انجام شده است 76 درصد شرکت کنندگان از ممنوعیت حجاب کامل چهره یا استفاده از برقع استقبال و آن را بهترین روش برای  مقابله با حملات احتمالی تروریستی توصیف کرده اند. این در حالی است که 20 درصد از شرکت کنندگان مخالفت تصویب قانون ممنوعیت استفاده از برقع بودند و 3 درصد نظری نداشتند.

این نظرسنجی با شرکت 1167 سوئیسی برگزار شد.

وبسایت «لوکال» در سپتامبر سال گذشته میلادی گزارش داد  بیش از 100 هزار امضا برای تایید «بله به ممنوعیت حجاب کامل چهره» جمع آوری شد. دولت سوئیس نیز در واکنش، تصمیم گرفته است طی دو سال آینده قانون ممنوعیت استفاده از حجاب کامل چهره (برقع) را به همه پرسی بگذارد. قرار است شورای فدرال اجرایی سوئیس تاریخ برگزاری این همه پرسی را اعلام کند. حامیان این همه پرسی شامل برخی از نمایندگان در حزب راست و حزب مردم هستند.

پیش از این، جمعی از نمایندگان پارلمان سوئیس ممنوعیت ساخت مناره در شهرهای این کشور را نیز پیشنهاد داده بودند که تصویب نشده است.  نمایندگان مخالف در توضیح علت ممنوعیت پوشاندن چهره اعلام کردند به دلایلی همچون شرایط بهداشتی، ایمنی و امنیتی باید استفاده از حجاب چهره ممنوع شود و ساخت مناره تاثیری در دلایل ذکر شده ندارد.

گفته می شود پس از اجرای قانون ممنوعیت استفاده از حجاب کامل چهره در منطقه ایتالیایی زبان سوئیس، سایر مناطق این کشور نیز خواستار اجرای این قانون شده اند. پیش از این کشورهای فرانسه و اتریش پوشش کامل چهره، برقع و بورکینی را ممنوع کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
مگه عربستان
آخرین اخبار