در ۹ ماهه نخست امسال؛

مرگ ۴۲۹ نفر در جریان تصادفات رانندگی در لرستان

‌مدیر کل پزشکی قانونی لرستان گفت در ۹ ماهه نخست سال کنونی ۴۲۹ نفر در جریان تصادفات رانندگی در استان لرستان جان خود را از دست داده‌اند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نظیفی گفت: طی ۹ ماهه نخست سال کنونی ۴۲۹ نفر در جریان تصادفات رانندگی در استان لرستان جان خود را از دست داده‌اند.

وی اضافه کرد: این تعداد فوتی حادثه‌های رانندگی را به لحاظ تفکیک جنسیتی ۳۵۰ نفر مردان (برابر با هشتاد و یک و نیم درصد) و ۷۹ نفر بانوان (برابر با هجده و نیم درصد) تشکیل داده اند. دکتر حمید رضا نظیفی تأکید کرد: بر طبق ارزیابی‌های به عمل آمده میزان آمار مرگ شدگان متاثر از حوادث رانندگی ارجاعی به جایگاه‌ها پزشکی قانونی استان لرستان در ۹ ماهه نخست پارسال نیز تعداد ۳۰۴ نفر ثبت شده است که دربردارنده ۲۴۷ مرد و ۵۷ زن بوده هست.

‌نظیفی تصریح کرد: علاوه بر این در ۹ ماه نخست سال کنونی تعداد ۷ هزار و ۸۴ مصدوم حوادث رانندگی به جایگاه‌ها پزشکی قانونی استان لرستان مراجعه کرده‌اند که به لحاظ تفکیک جنسیتی دربردارنده ۵ هزار و ۴۴۷ نفر مرد و یکهزار و ۶۳۷ نفر زن بوده اند.

‌مدیر کل پزشکی قانونی لرستان با اظهار اینکه آمار مصدومین حادثه‌های رانندگی طی ۹ ماهه نخست سال کنونی در قیاس با مدت زمان همانند سال قبل ۰/۱ (یک دهم) درصد افزایش یافته هست، یادآورشد: بررسی‌های انجام شده در گروه آمار پزشکی قانونی لرستان نشان می‌دهد در ۹ ماهه نخست سال گذشته (۱۳۹۵) نیز مجموعأ ۷ هزار و ۷۳ پرونده متاثر از مصدومین حوادث رانندگی درمراکز پزشکی قانونی استان لرستان متشکل هست که تعداد ۵ هزار و ۴۱۷ نفر را مردان و یکهزار و ۶۵۶ نفر دیگر مراجعان نیز قسمت بانوان بوده هست.

‌وی با اشاره به ایجاد چندین مورد تصادف ساختگی برای کلاهبرداری از شرکت‌های متفاوت بیمه‌ای از سوی برخی اشخاص سودجو، خاطر نشان کرد: مواردی از تصادف ساختگی در جایگاه‌ها پزشکی قانونی استان لرستان ارزیابی شده و پزشکان مجرب و تعلیم دیده پزشکی قانونی با هوشیاری کامل این نوع تصادفات ساختگی را (بر اساس نوع جرح و ضایعه ساختگی ایجاد شده) تشخیص داده اند.

نظیفی با اشاره به تشخیص جراحات حاصل از صحنه سازی تصادف در پزشکی قانونی لرستان، گفته بود: پرونده‌های تصادفات ساختگی بعد از بررسی‌های دقیق پزشکی قانونی و احراز ساختگی بودن به مراجع قضایی گزارش داده می‌گردند.

‌‌نظیفی ایجاد زیرساخت‌های مناسب جاده ای، امنیت زیادتر وسائل نقلیه و از همه با اهمیت‌تر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را از عوامل کلیدی ضمانت جان اشخاص در هنگام رانندگی دانست و اضافه کرد: ارزیابی صدمات متاثر از حادثه‌های رانندگی ظرفیت بالایی از پرونده‌های ارجاعی به جایگاه‌ها پزشکی قانونی را تشکیل می‌دهد و امید داریم در آینده شاهد کاهش چشمگیر تلفات و مصدومین حادثه‌های رانندگی باشیم.

انتهای پیام/د

افزایش ۴۱/۱ درصدی آمار فوت و میر متاثر از تصادفات رانندگی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.