امیر حاتمی در کنفرانس امنیتی تهران مطرح کرد؛

برجام حسن نیت ایران را به جهان نشان داد/ ایران لنگر ثبات کشتی آشفته منطقه است

وزیر دفاع گفت: همکاری ایران با کشورهای جهان در موضوع برجام حسن نیت ما با جهان را نشان داد اما آمریکایی‌ها نشان دادند که اصلاح پذیر نیستند.

به گزارش  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دومین کنفرانس امنیتی تهران گفت: در دوران پوست اندازی راهبردی در منطقه هستیم و دوران شبه جنگ‌ها به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: در حالی که برخی کشورهای منطقه با الگوهای ذهنی به منطقه نگاه می‌کنند واقعیت جدیدی در منطقه جریان دارد که مهمترین آنها این است که آمریکا نه قدرت قدیمی خود را دارد و نه مردم منطقه مردم گذشته هستند و ملت‌های منطقه به توانایی‌های خود آگاهی یافته اند و با اطمینان از آینده مطلوب خود سخن می‌گویند.

وزیر دفاع اظهار کرد: نظام بین الملل دیگر تحمل هژمونی، تک صدایی شدن و خودخواهی را ندارد و هرگونه تلاشی در این زمینه بی فایده است.

حاتمی تصریح کرد: همکاری ایران با کشورهای جهان در موضوع برجام حسن نیت ما با جهان را نشان داد اما آمریکایی‌ها نشان دادند که اصلاح پذیر نیستند و همه ملت‌ها خاطره تلخی از ایده‌های آمریکایی‌ها برای حل مسائل دارند.

وی ادامه داد: حمایت از حکومت‌های دست نشانده، اشغالگری، تزریق و تعمیق خشونت، جنگ، بی ثبات سازی، دخالت در امور کشورها و تلاش برای تجزیه نمونه های روشنی از خروجی پروژه‌های فکری آنها برای مردم مظلوم منطقه بوده است.

وزیر دفاع تصریح کرد: آمریکا هنوز پاسخ جنایت هایش در عراق و افغانستان را نداده است و جامعه جهانی منتظر پاسخ آنهاست.

وی ادامه داد: پاسخی که آنها برای این بی مسئولیتی دارند متهم کردن دیگر کشورها و فرافکنی و ایران هراسی است که خود عذری بدتر از گناه است.

حاتمی با بیان اینکه دائمی کردن جنگ برای فروش اسلحه برای آمریکایی ها ضروری است، گفت: آنها با ایجاد بحران‌های تصنعی در منطقه به دنبال جذب کنش‌گران منطقه هستند تا آنها را بدوشند و ثروتشان را به غارت ببرند.

 وزیر دفاع بیان کرد: سکوت و بی تفاوتی در برابر جنایات یمن نشان دهنده بی مسئولیتی و بی اخلاقی برخی قدرت‌های بزرگ است

وی با بیان اینکه آمریکا فهمی از دردهای منطقه ندارد و مسئول اصلی فجایع منطقه است و از همین رو خود را متعهد به فعالیتهای بازدارنده میدانیم، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولت مسئولیت پذیر و خیر خواه خود را نسبت به سرنوشت کشورهای منطقه مسول می‌داند و تلاش خود را برای برقراری صلح در جهان به کار خواهد بست.

حاتمی ادامه داد: ما با اتکا به قدرت داخلی خود هیچ‌گونه نگرانی نداریم و همه ما باید در برابر تاریخ و‌ وجدان بشری پاسخگو باشیم.

 وزیر دفاع گفت: به آمریکا توصیه می‌کنیم دست از نقش مخرب و غیر سازنده ‌ترویج ایران هراسی بردارد و می‌دانیم این نگرانی ها را رسانه های شبکه ای تحت نفوذ استکبار ساخته اند.

 حاتمی تصریح کرد: برنامه های دفاعی ما برای صلح و امنیت منطقه و کشورهای همسایه است و حاضریم آنها را در جهت تامین امنیت آنها قرار دهیم.

 وی با بیان اینکه توان دفاعی ایران هیچ تهدیدی برای دوستان و سایرین نیست و صرفا برای تهدیدات مشخص برنامه ریزی شده است، بیان کرد: حضور بیگانگان جز بی ثبات سازی منطقه عایدی دیگر برای منطقه نداشته است و نخواهد داشت.

 حاتمی افزود: جمهوری اسلامی ایران لنگر ثبات کشتی آشفته منطقه است و این ویژگی را هویت فرهنگی، تمدنی و نظام سیاسی مردم سالاری به ما داده است و از نظر ما امنیت سازی به روش آمریکایی ها نه تنها منطقه را به ثبات نرسانده بلکه با نادیده گرفتن نقش کشورها به مسئله ناامنی افزوده شده است.

وزیر دفاع تصریح رد: کشورهای منطقه ظرفیت بالایی برای همکاری با یکدیگر دارند و تامین امنیت منطقه با حضور فعال کشورهای منطقه میسر می‌شود و بدون همکاری های کشورهای منطقه غلبه بر چالش‌های منطقه ای دشوار خواهد بود.

 

حاتمی در پایان خاطر نشان کرد: اگر چه پدیده بیداری اسلامی در غرب آسیا و شمال آفریقا امید بازگشت منطقه به اصل خود را ایجاد کرد اما با دخالت های بیگانگان به هدف نرسید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار