صید بدون مجوز آبزیان در دریاچه سد دز ممنوع

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: صید آبزیان در دریاچه سد بدون مجوز ممنوع و غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد قلی نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول با بیان اینکه صید ماهی و آبزیان در دریاچه ها و اکوسیستم های آبی از جمله دریاچه سد دز نیازمند اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست است بیان داشت: صید آبزیان بدون مجوز ممنوع و غیرقانونی بوده و با متخلفان برخورد می شود.

وی با اشاره به دستگیری 2 صیاد متخلف در دریاچه سد دز اظهار کرد: صدور مجوز صید آبزیان در راستای جلوگیری از کاهش جمعیت و بهره برداری پایدار از منابع آبزی در جهت حفاظت از اکوسیستم ها و گونه های حیات وحش است.

قلی نژاد در ادامه افزود: هنگام گشت زنی و کنترل مشترک یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه قلعه شاداب دزفول و یگان حفاظت محیط زیست چهل پا اندیمشک در دریاچه سد دز 2 صیاد متخلف دستگیر و تعدادی ماهی صید شده کشف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول اذعان داشت: متخلفان به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دزفول معرفی شدند و ادوات صید طبق قانون شکار و صید توقیف شد.

رضا قپانچی پور، رئیس اداره پارک ملی دز تصریح کرد: با انجام پایش در شکارگاه های پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز یک شکارچی غیرمجاز پرنده حمایت شده دراج شناسایی و تحویل مراجع قضایی گردید.

وی گفت: از این شکارچی غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری تک لول و لاشه یک قطعه پرنده دراج به همراه تعدادی فشنگ توقیف گردید.

انتهای پیام/گ

صید بدون مجوز آبزیان ممنوع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.