فعالیت 7 سازمان مردم نهاد محیط زیست در استان اردبیل

مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست استان اردبیل از فعالیت 7 سازمان مردم نهاد محیط زیست در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست استان اردبیل خواستار همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد در برنامه‌های حفاظتی شد و افزود: 7 سازمان مردم‌نهاد محیط‌ زیست در استان فعالیت دارند که می‌توانند بازوی یاریگر این اداره کل باشند.

وی گفت: ۵۶ محیط‌بان حافظ ۱۴۰ هزار و ۵۲۴ هکتار منطقه تحت حفاظت در این استان هستند که در مقایسه با وسعت مناطق تحت حفاظت، تعداد محیط‌بان به واقع اندک بوده و حتی جای خالی در چارت تعریف شده داریم.

مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست استان اردبیل افزود: حفاظت مناطق با وجود اینکه مستمر انجام می‌شود اما به دلیل کمبود نیرو با مشکل مواجه هستیم.

خداپرست تعداد کل پاسگاه‌های حفاظت از محیط ‌زیست را نیز ۱۱ مورد اعلام و تأکید کرد: ضروری است تعداد محیط بان و پاسگاه افزایش یابد.

وی متذکر شد: از سویی مشارکت خود مردم به ویژه ساکنان اطراف مناطق تحت حفاظت اهمیت ویژه دارد و به همین دلیل آموزش و اطلاع‌رسانی جوامع محلی از سوی محیط‌زیست دنبال می‌شود.

وی به ضرورت مشارکت دهیاران نیز در برنامه‌های حفاظتی شد و تأکید کرد: بدون مشارکت شهروندان نمی‌توان ازعرصه های تحت حفاظت به شکل مقبول محافظت کرد.

انتهای پیام/ح

56 محیط بان حافظ مناطق تحت حفاظت استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.