بازدید استاندار آذربایجان غربی از نمایشگاه گزیده آثار عکاسان در ارومیه +تصاویر

استاندار آذربایجان غربی از نمایشگاه گزیده آثار عکاسان استان با عنوان عکاسی مداوم، حضور ماندگار در ارومیه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در بازدید از نمایشگاه  نمایشگاه گزیده آثار عکاسان استان به اهمیت و تاثیر عکس در تغییر رفتارهای اجتماعی گفت: نمونه ای از این تغییر را می توان بعد از انتشار عکس از جنازه کودک سوری در ساحل  مشاهد نمود که رفتار و عملکرد بسیاری از مردم جهان نسبت به پناه جویان سوری تغییر کرد.

بازدید استاندار آذربایجان غربی از نمایشگاه گزیده آثار عکاسان استان در ارومیه +تصاویر

رومین محتشم مدیر برگزاری نمایشگاه عکس عکاسی مداوم، حضور ماندگار در این بازدید با اشاره به اهداف و اهمیت برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: فلسفه این نمایشگاه به ششمین دوره ده روز با عکاسان ایران که هر سال توسط انجمن عکاسان ایران در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود برگشته و امسال توجه به شهرستان‌ها در برنامه ششمین دوره ده روز با عکاسان قرار گرفته و تصمیم بر این شد تا گزیده آثاری از استان آذربایجان غربی و خراسان که در عکاسی کشور دارای فعالیت مستمر و جدی هستند در دو گالری مجزا به نمایش در بیاید.

وی تصریح کرد: برای برگزاری این نمایشگاه هیچ‌گونه درخواست حمایتی از مسئولان استانی نشده و دلیل آن بدون نتیجه ماندن درخواست‌های قبلی توسط عکاسان و مسئولان برگزاری نمایشگاه است.

محتشم افزود: علی‌رغم اینکه در آذربایجان غربی هنرمندان با استعداد و آثار ارزشمندی وجود دارد متأسفانه شاهد این هستیم که اغلب امکانات و بودجه‌های دولتی که به امر هنر اختصاص داده‌شده بلا استفاده مانده و فضای هنری این شهر به‌ویژه در زمینه هنر عکاسی روز به روز سردتر شده و به این ترتیب هنرمندان  از فضای هنری دورتر می‌شوند.

وی گفت: تنها حامی این نمایشگاه و همایش‌های مرتبط انجمن عکاسان ایران است که از محل دریافت حق عضویت سالانه از عکاسان به برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و همایش‌های مرتبط با هنر عکاسی اقدام می‌کند.

محتشم تأکید کرد: طولانی بودن زمان پاسخ‌دهی و اعمال‌نظرهای غیر کارشناسی از جمله آسیب‌هایی است که سبب می‌شود عکاسان  با هزینه شخصی خودشان اقدام به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی کنند و سراغ مسئولان و نهادهای مرتبط هنری نروند.

بازدید استاندار آذربایجان غربی از نمایشگاه گزیده آثار عکاسان استان در ارومیه +تصاویر

بازدید استاندار آذربایجان غربی از نمایشگاه گزیده آثار عکاسان استان در ارومیه +تصاویربازدید استاندار آذربایجان غربی از نمایشگاه گزیده آثار عکاسان استان در ارومیه +تصاویر

بازدید استاندار آذربایجان غربی از نمایشگاه گزیده آثار عکاسان استان در ارومیه +تصاویر

 

انتهای پیام/م

بازدید استاندار آذربایجان غربی از نمایشگاه عکاسان در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.