استقرار دستگاه شتاب نگار در گوریه

نماینده شبکه شتاب‌نگاری زلزله در خوزستان از استقرار دستگاه شتاب نگار در گوریه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  وحید عابد، نماینده شبکه شتاب‌نگاری زلزله کشور گفت:40 دستگاه شتاب‌نگار زلزله در استان خوزستان فعال است و تمامی رکوردها را ثبت می‌کند، با توجه به زلزله‌های اخیر در سطح استان به‌ویژه شهرستان شوشتر و روستای گوریه برای بازدید از دستگاه‌های شتاب‌نگار، تعمیر و آماده‌سازی آن‌ها برای ثبت زلزله‌های احتمالی به این استان اعزام شدیم.

وی افزود: دستگاه‌های شتاب‌نگار از 2 نسل جدید و قدیم هستند که به دلیل فراوانی زلزله در شهرستان شوشتر و روستای گوریه اخیراً جدیدترین دستگاه شتاب‌نگار در آن محل نصب شد که با توجه به آنلاین و برخط بودن این دستگاه کلیه رکوردهای ثبت‌شده به‌صورت مستقیم برای مرکز ارسال می‌شود.

نماینده شبکه شتاب‌نگاری زلزله کشور گفت: بر اساس نیاز سنجی‌ها، خوزستان 80 دستگاه شتاب‌نگار نسل جدید و آنلاین نیاز دارد که باید برای نصب آن‌ها اعتباری در نظر گرفته شود.

عابد عنوان کرد: برای دستگاه‌های قدیمی باید از تهران ارتباط گرفته شود و رکوردهای ذخیره‌شده تخلیه شوند، زلزله یک پدیده طبیعی است و زلزله‌های خفیف ازلحاظ قدرت و شتاب در حدی نیستند که بیان و رسانه‌ای شوند اما چون مردم نسبت به این موضوع حساس شدند آن را اعلام می‌کنیم که ارزش خبری ندارند و فقط باعث نگرانی و ایجاد ترس در مردم می‌شود.

انتهای پیام/م

نصب جدیدترین دستگاه شتاب‌نگار زلزله در گوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.