راه اندازی پنج شنبه بازار دائمی صنایع دستی بندرعباس

پنجشنبه بازار دائمی صنایع دستی بندرعباس افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،پنجشنبه بازار دائمی صنایع دستی بندرعباس در محل ساختمان معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان واقع در میدان صادقیه افتتاح شد.

ضیایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: این بازار به منظور حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی در استان و همچنین اشتغالزایی برای فعالان این بخش راه اندازی شده است.

وی افزود: قرار گرفتن صنایع ‌دستی در سبد خانوار، انتقال فرهنگ و آموزش صنایع ‌دستی به نسل جوان از دیگر اهداف راه‌اندازی این پنج شنبه بازار است.

بناوند معاون صنایع دستی با اشاره به رایگان بودن فعالیت در غرفه های این بازار، افزود: دارا بودن کارت صنعتگری، عضویت در اتحادیه‌، دارا بودن کارگاه و یا توانایی برگزاری کارگاه و آموزش در این بازار از جمله شرایط در اختیار قرار دادن غرفه ها است.

وی با بیان اینکه علاقمندان به صنایع دستی می توانند پنجشنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از این بازار دیدن کنند، گفت: به منظور پیشگیری از فروش هرگونه صنایع دستی خارجی در این بازار، نظارت دقیقی از سوی بازرسان و کارشناسان معاونت صنایع دستی انجام می شود.

معاون صنایع دستی افزود: هم اکنون ۶۰ هزار نفر در ۴۲ رشته مختلف صنایع دستی در استان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ف

 پنج شنبه بازار دائمی صنایع دستی در بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.