تبریز میزبان نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی تیرماه 97

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی طی تیرماه سال آینده در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرشاد به‌آفرین معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در جلسه هم‌اندیشی کمیسیون صنایع‌دستی، فرش، گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی تبریز با موضوع ایجاد کارگروه اجرایی فرش دستباف برای رویداد تبریز پایتخت کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ گفت: از دو سال گذشته کارگروه‌های متعددی در رابطه با صنایع‌دستی وجود دارد و برخی مصوبات به اندازه مصوبات ملی نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی با تاکید به اینکه بخش دولتی به تنهایی قادر به انجام کارها و برنامه‌ها نیست، افزود: قطعاً اگر بخش خصوصی وارد عمل نشود نمی‌توانیم موفقیتی را حاصل کنیم.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در بخش خودمان برنامه‌های زیادی برای تبریز ۲۰۱۸ ارائه شده است، تصریح کرد: NGOها برنامه‌های زیادی ارائه داده‌اند و نحوه مشارکت خود را مطرح کرده‌اند.

وی افزود: ایده بازدید گردشگران از کارگاه‌های قالیبافی بسیار خوب است و حتی تورهای گردشگری نیز چنین درخواستی برای معرفی کارگاه از ما داشتند ولی باید لیست کارگاه‌های مناسب و قابل بازدید احصاء شود تا جذابیت برای گردشگران داشته باشد.

به‌آفرین خاطرنشان کرد: قرار بر این است که نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی از ۱۲ تا ۱۶ تیرماه سال آینده در تبریز برگزار شود و موضوع انتقال برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف از تهران به تبریز در سال ۲۰۱۸ تقریبا قطعی شده است.

وی با تاکید به اینکه اگر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی طرحی دارند به ما ارائه دهند، افزود: توان دولتی محدود بوده و این خودمان هستیم که می‌توانیم برای پیشرفت‌ها و ابتکارات جلو رویم.

به‌آفرین تصریح کرد: قطعاً اگر فرش را بازار تبریز بگیریم، بازار بی‌معنی می‌شود و چه بهتر که از این ظرفیت بهتر استفاده کرد.
وی اذعان داشت: تولیدکنندگان باید در کنار هم رفع موانع کنند و این مشکلات موجود اعم از مشکل فرهنگی را حل کنند.

 

انتهای پیام/ش

 

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی  درتبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.