تهدیدهای مطرح برای حوزه MMS مباحث اخلاقی است

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: به طور جدی از دومین کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه حمایت کرده و به تامین مباحث زیرساختی ، امنیتی و دفاع سایبری موضوع مورد بحث در خصوص موبایل ICT خواهیم پرداخت.

 

سردارجلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اهمیت حوزه شهروندی و استقرار امنیت برای افراد جامعه در دنیای امروز و فضای مجازی به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت:با توجه به رشد و گسترش فناوری های نوین و فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ فرصت های موجود و پیش روی شهروندان الکترونیک و همراه اگر با امنیت همراه نباشد و پیش بینی های لازم در این خصوص صورت نگیرد تهدید بزرگی برای جامعه اطلاعاتی کشورها خواهد بود.

 

 

وی با اشاره به اولویت های مورد نظر سازمان پدافند غیرعامل در سیاست های فعالیتی این سازمان بیان داشت:حوزه شهروندی و برقراری امنیت برای شهروندان در جامعه اطلاعاتی امروز کشور پس از حوزه زیرساخت های ارتباطی، اولویت دوم برای سازمان است و در اولویت بعدی بحث موبایل ICT و امنیت این فضا خواهد بود.

 

سردار جلالی اظهار داشت:کارفرهنگی در حوزه شهروند الکترونیک و تلفن همراه مورد توجه سازمان است که بر اساس اولویت های شهروندی و تلفن همراه در زمینه زیرساخت باید از سوی سازمان مورد حمایت قرار گیرد به همین منظور حضور سازمان در دومین کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه از دیدگاه علمی به صورت تجهیز علمی کنفرانس به مباحث کلیدی زیرساختی در حوزه امنیت در دو حوزه شهروندی الکترونیکی و فناوری اطلاعات و ارتباطات همراه خواهد بود.

 

استفاده از فناوری را باید هوشمندانه انجام دهیم

رییس سازمان پدافند غیرعامل در ادامه گفت:خوشبختانه در زمینه موبایل ICT تهدید امنیتی جدی در کشور به چشم نمی خورد و حملات جدی و دقیقی ثبت نشده است که با رشد کاربری در این حوزه به خصوص برای انجام کارهای بانکی و تبادلات اطلاعاتی و ورود آن به شبکه ها زمینه های تهدید و آسیب پذیری آن نیز به وجود می آید.

 

وی خاطرنشان کرد:فناوری اطلاعات قابلیت ها و مزایای زیادی برای شهروندان از کاهش ترافیک و ارائه سرویس به شهروندان و انجام تبادلات تجاری و اداری سهل تر در زندگی روزمره را موجب می شود.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد:

hستفاده از فناوری را باید هوشمندانه انجام دهیم و به اندازه سرمایه ای که در این فضا می گذاریم باید امنیت آن را مورد توجه قرار دهیم، همچنین زمینه های آسیب پذیری این حوزه باید شناسایی و بررسی شود.

 

سردار جلالی اذعان داشت:در حوزه چند رسانه ای یا MMS نیز بیشتر مباحث اخلاقی برای کاربران موبایل ICT تهدید به شمار می شود و دفاع سایبری در حوزه موبایل ICT در اولویت سوم سازمان قرار دارد.

 

وی افزود:کارهای زیرساختی باید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات همراه انجام شود و نقش سازمان پدافند غیر عامل در این حوزه مشارکت، نظارت، مشاوره و همکاری برای تامین زیرساخت های امنیتی و دفاع سایبری در حوزه موبایل ICT است تا در آینده با رشد سرویس دهی، این مسئله در فضایی امن صورت پذیرد.

 

گفتنی است:دومین کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه ، 26 و 27 دی ماه جاری در مرکز همایش های کتابخانه ملی در تهران برگزار می شود./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار