۲۱ دی ماه صورت می‌گیرد؛

برگزاری جشنواره انباگ در شهرستان قصرقند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از برگزاری جشنواره انباگ در شهرستان قصرقند خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی استان اظهار کرد: جشنواره انباگ ۲۱ دیماه در شهرستان قصرقند برگزار می‌شود.

میرحسینی افزود: این جشنواره برای نخستین بار و با هدف معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری منطقه برنامه ریزی و اجرا خواهد شد، از طرف فرماندار قصرقند استقبال خوبی از برگزاری این جشنواره صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف این جشنواره توجه به ظرفیت‌های گردشگری روستا‌ها و اشتغالزایی برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

وی گفت: روستا‌های زیبا و گردشگرپذیر منطقه قصرقند دارای قابلیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری از جمله باغ‌ها و شالیزار‌ها و مناطق طبیعی دل انگیز در کنار صنایع دستی و هنر‌های سنتی و آثار تاریخی است.

میرحسینی بیان کرد: در این جشنواره برنامه‌های متعددی از جمله نمایشگاه توانمندی‌های روستا، بازی‌های بومی محلی، برپایی سیاه چادر، غذا‌های محلی و اجرای گروه‌های موسیقی انجام خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه این جشنواره با مشارکت فرمانداری و اداره میراث فرهنگی قصرقند و سایر دستگاه‌های اجرایی مانند ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، شهرداری و آموزش و پرورش در روستای رئیسی قصرقند برگزار خواهد شد، افزود: در کنار همه جاذبه‌های این روستا، انباگ که بعنوان سوغات و غذای محلی محسوب می‌شود نیز یکی از جاذبه‌ها و زمینه‌های جذب گردشگر در این روستا است.

وی خاطرنشان کرد: با برپایی این جشنواره تلاش می‌شود تا مردم بیش از پیش با ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های این روستا و نیز ظرفیت‌های آن آشنا شوند.

انتهای پیام/ع

جشنواره انباگ در قصرقند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار