تلفات و خسارات سنگین ائتلاف سعودی در یمن در سال ۲۰۱۷

ائتلاف متجاوز سعودی در سال گذشته میلادی تلفات و خسارات زیادی را در تجاوز به یمن متحمل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه المنار فلسطین، سرنگونی حدود ۳۰ فروند انواع جنگنده و بالگرد و هواپیمای شناسایی، انهدام هشت فروند کشتی جنگی، انهدام بیش از ۱۵۰۰ دستگاه خودروی نظامی، شلیک ده‌ها فروند موشک بالستیک به مواضع نظامی و حساس رژیم سعودی در عمق خاک عربستان و هلاکت و زخمی شدن هزاران نظامی سعودی و مزدوران سعودی در عربستان و خاک یمن، بخشی از تلفات و خساراتی است که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سعودی‌ها، هم پیمانان و مزدورانشان در سال گذشته میلادی وارد کرده‌اند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۵۶۹ دستگاه خودروی نظامی و هشت فروند کشتی جنگی سعودی‌ها را منهدم کردند.  

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین هشت دستگاه تانک آبرامز، ۱۹۶ دستگاه خودروی زرهی، ۳۱ دستگاه تانک‌های متفرقه و ۱۳۳۷ دستگاه خودروی نظامی گوناگون ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن‌ها را منهدم کردند.  

نیروی دریایی و دفاع ساحلی یمن نیز هشت فروند کشتی جنگی ائتلاف سعودی را در سال ۲۰۱۷ نابود کرد که شامل سه فروند قایق جنگی، چهار فروند ناوچه و یک فروند زیردریایی جاسوسی می‌شود.  

دفاع هوایی ارتش یمن نیز ۲۹ جنگنده و بالگرد و هواپیمای شناسایی سعودی‌ها و هم پیمانان آن‌ها را سرنگون کرد.  

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی نیز ۴۵ فروند موشک بالستیک به عمق عربستان و امارات و مواضع نظامیان متجاوز و مزدوران آنان در جبهه‌های مختلف از جمله سه فروند موشک برکان ۱، سه فروند موشک برکان ۲، سه فروند موشک برکان اچ ۲ و سه فروند موشک زلزال ۳ شلیک کردند.  

موشک‌های بالستیکی که سال گذشته شلیک شد شامل یک فروند موشک بالدار کروز، یک فروند موشک قاهر ۱، سی فروند موشک قاهر ام ۲ و یک فروند موشک می‌شود که نوع آن اعلام نشده است.  

یگان موشکی همچنین در طول سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۹۳ فروند موشک بومی و تاکتیکی شلیک کرد که شامل ۶۲ فروند موشک زلزال ۱، ۱۰۹ فروند موشک زلزال ۲، ده فروند موشک صمود، پنج فروند موشک الصرخه ۱، یک فروند موشک الصرخه، چهار فروند موشک الصرخه ۳، ۳۸ فروند موشک اوراگان، ۵۷ فروند موشک گراد و هفت موشک دیگر می‌شود.

در همین حال یگان‌های تک تیر انداز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۹۹ نظامی سعودی و ۱۸۹۴ مزدور رژیم سعودی را به هلاکت برسانند.  

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین چندین عملیات ویژه بر ضد مواضع دشمن سعودی و مزدوران آن ترتیب دادند و توانستند جلوی ۵۵۲ مورد پیشروی مزدوران سعودی را بگیرند و خسارات و تلفات سنگینی به آنان وارد کردند. این در حالی بود که نیروی هوایی دشمن متجاوز با کمک گرفتن از همه توان خود، متجاوزان سعودی را حمایت می‌کرد. نیرو‌های یمنی همچنین ۴۳ زرادخانه دشمن و مزدورانش را در سال ۲۰۱۷ به آتش کشیدند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار