مدیرکل امور عشایری اردبیل؛

اکوتوریسم عشایر با هدف توسعه گردشگری در اردبیل در حال مطالعه است

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: اکوتوریسم عشایر با هدف توسعه گردشگری مناطق عشایری این استان و جذب گردشگران داخلی و خارجی در حال مطالعه است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر هنرمند، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزود: با توجه به ظرفیت های گردشگری ییلاق های دامنه های سبلان،بزقوش و باغرو اجرای چندین طرح توریستی در این ییلاق ها مد نظر است که با اتمام مطالعات عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: با هدف تسریع در اجرای طرح توریسم عشایری استان تفاهم نامه ای بین اداره کل امور عشایری و اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان امضا شده و در آن علاوه بر شناسایی قابلیت های منطقه و عشایر توسعه منابع مالی آن نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: با اجرای طرح های توریستی در مناطق عشایری همچنین جاذبه‌های گردشگری عشایر شاهسون معرفی خواهد شد .

هنرمند بیان کرد: با توجه به سکونت 15 هزار خانوار عشایر در پنج شهرستان، عشایر می‌تواند یکی از محورهای توسعه گردشگری استان اردبیل باشد.

وی افزود: با وجود اینکه جاذبه‌های متعددی در نوع زندگی، فرهنگ و آداب ‌و رسوم عشایر مشاهده می‌شود اما معرفی‌ها به حد کافی نبوده و لازم است با همکاری دستگاه‌ها جاذبه‌ها بیش از گذشته معرفی شود.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح توریسم عشایری استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.