رییس پلیس راه خوزستان؛

عامل انسانی مسبب 90 درصد تصادفات خوزستان

رییس پلیس راه خوزستان عامل انسانی مسبب بیش از 90 درصد تصادفات استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا دولتشاهی، رییس پلیس راه خوزستان در حاشیه برگزاری مانور راهداری زمستانه با اشاره به اینکه علت 90 درصد تصادفات استان عامل انسانی بیان داشت: با رعایت نکات و قوانین ایمنی در هنگام رانندگی، می تواند کاهش یابد.

وی همکاری مردم را مهم ترین عامل موثر در بحث کاهش تصادفات دانست.

دولتشاهی در ادامه اظهار داشت: اگرچه جاده های استان مشکلات زیادی دارد و پلیس راه توانایی مالی لازم را ندارد، ولی تاثیرگذار ترین موضوع درخصوص کاهش تصادفات، فرهنگ ترافیک و رانندگی مردم است.

رییس پلیس راه خوزستان افزود: بی توجهی به جلو بیش ترین عامل تصادفات در استان و خستگی، خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز از دیگر دلایل تصادفات در سطح خوزستان می باشد.

وی درخصوص پاسگاه های فعال خوزستان اذعان کرد: 16 پاسگاه برای استان در نظر گرفته شده، ولی در حال حاضر 12 پاسگاه فعال وجود دارد و 10 ایستگاه زیرنظر آن ها فعالیت دارند که امیدواریم تا سال آینده پاسگاه های پلیس راه، راه اندازی شده و به حد نصاب در نظر گرفته شده برسد.

سرهنگ رضا دولتشاهی گفت: بیش از 120 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که در حال حاضر از طریق اولویت بندی از طریق راهداری پیگیری می شوند تا پرحادثه ترین نقاط را در کوتاه مدت کنترل و در بلندمدت رفع کنیم.

وی در خصوص طرح زمستانه بیان داشت: در استان، تنها محورهای شمالی استان درگیر طرح زمستانی راهداری و پلیس راه هستند، بنابراین تلاش کردیم با تقویت پاسگاه های موجود در این مناطق، هماهنگی بیش تری بین راهداری، هلال احمر و اورژانس ایجاد کرده و با استقرار در این محورهای برفگیر، خدمات رسانی صورت گیرد.

مانور طرح راهدای زمستانه صبح یکشنبه با حضور خودروهای سبک و سنگین راهداری و حمل و نقل پایانه ها، هلال احمر و راهنمایی و رانندگی استان در محل پلیس راه اهواز-اندیمشک برگزار شد.

انتهای پیام/گ

علت 90 درصد تصادفات خوزستان عامل انسانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.