راشاتودی در گزارشی بررسی کرد:

شبکه‌های اجتماعی؛ ابزار اجرای سیاست‌های تفرقه‌آمیز آمریکا در ایران

پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی در مطلبی به نقش شبکه‌های اجتماعی تحت حمایت آمریکا در تشدید ناآرامی‌های اخیر در ایران پرداخت.

شبکه‌های اجتماعی؛ ابزار اجرای سیاست‌های تفرقه‌آمیز آمریکا در ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی در مطلبی نوشت: شرکت های شبکه‌های اجتماعی آمریکایی وظیفه خود را در خصوص «دخالت روسیه» در انتخابات آمریکا به خوبی اجرا کردند. پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، شبکه اجتماعی توئیتر با راه اندازی هشتگی، روسیه را به دخالت در مسائل داخلی آمریکا متهم کرد و حساب کاربری بسیاری از کاربران روس را بست. این در حالی بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و تنی چند از اعضای کابینه او، همزمان با ناآرامی ها در ایران، با انتشار پیام هایی به خود اجازه دادند در مسائل داخلی ایران دخالت کنند و توئیتر هیچ اقدامی جهت مسدود کردن حساب های آنها انجام نداد. پرسشی که اینجا مطرح می شود این است که اگر شبکه اجتماعی توئیتر می تواند حساب کاربری سیاستمداران آلمانی را به دلیل انتشار پیام هایی نژادپرستانه مسدود کند، چرا حساب کاربری  رئیس جمهور آمریکا را برای انتشار نظر تفرقه آمیز علیه مردم و حکومت ایران از دسترس خارج نمی کند؟

مسلما، فتنه انگیزی ترامپ عمیق تر است. او با انتشار پیام های تحریک آمیز، ناآرامی ها در ایران را تقویت و عده ای از افراد فریب خورده را به طغیان و خشونت دعوت می کرد. رئیس جمهور آمریکا و سایر مقامات این کشور از جمله نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، طی دو هفته گذشته در پیام های توئیتری به حکومت ایران توهین و مردمش را گرسنه معرفی کردند. آنها با شعار «تغییرات» بی شرمانه به اغتشاشات در ایران دامن زدند.

این دخالتی عمیق و غیرمسئولانه در امور داخلی یک کشور مستقل همچون ایران است و مسکو به درستی اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در مسائل داخلی ایران را محکوم کرد. از سوی دیگر، بسیاری از کشورهای جهان تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایران و به خواسته آمریکا را اقدامی «مخرب» توصیف کردند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: سیاستمداران و رسانه های آمریکایی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور که به پیروزی دونالد ترامپ منجر شد، بارها با مطرح کردن ادعاهایی، روسیه را به دخالت در امور داخلی آمریکا متهم کردند؛ هرچند شواهد معتبری برای ادعاهای خود نشان ندادند. در همین حال، واشنگتن و رسانه های آمریکایی با بزرگنمایی اغتشاشات محدود در ایران، آن را یک «انقلاب دموکراتیک» معرفی کردند.

با وجود پایان یافتن ناآرامی‌ها در ایران، شبکه‌های اجتماعی تحت حمایت آمریکا همچنان به شایعه پراکنی و ایجاد تفرقه در مورد مسائل داخلی این کشور ادامه می دهند و سعی دارند اوضاع امنیتی را خارج از کنترل نشان دهند. از سوی دیگر، فقط شبکه‌های اجتماعی نیستند که همگام با سیاست های آمریکا پیش می روند بلکه بخش بزرگی از رسانه های جمعی این کشور با بهره گیری از آشفتگی ها در ایران و بزرگنمایی رویدادها، به نیابت از مقامات سیاسی آمریکا، خود را حامی برقراری دموکراسی در ایران نشان می دادند.

در پایان این مطلب آمده است: فرضیه آمریکا درباره تغییر حکومت در  ایران، تحریف شده است و ایران هیچگاه دستخوش سیاست های نخ نمای غرب که به تکرار در عراق، سوریه، افغانستان و... رخ داده است، نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

تلاش آمریکا برای ایجاد تفرقه در ایران با استفاده از شبکه های اجتماعی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار