مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی کردستان راه‌اندازی می شود

در راستای انعقاد تفاهم‌نامه بین جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری استان کردستان مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی طی سال جاری در استان راه اندازی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد سعیدی،رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان امروز، یکشنبه( 17 دی ) در نشست انعقاد تفاهم نامه با جهاددانشگاهی کردستان   با اشاره به اینکه مراکز رشد، محلی برای رشد استعدادهای جوانان است، گفت: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای علمی است که با توجه به رسالت خود می‌تواند در زمینه راه‌اندازی این مراکز پارک را یاری دهد.

وی افزود: پتانسیل های جهاددانشگاهی در شهرستان‌ها نیز بسیار قابل توجه است که می‌توان در راه‌اندازی مرکز رشد مؤثر باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان  با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه پارک علم و فناوری استان کردستان با دانشگاه های سطح استان عنوان کرد: اولویت فعالیت دانشگاه‌ها ابتدا آموزش، فرهنگی و در ادامه پژوهش است اما در جهاددانشگاهی با توجه به رسالت خود امر پژوهش در اولویت است.

 سعیدی  با اشاره به اینکه امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه بتوانیم از پتانسیل‌های هر دو نهاد علمی بتوان نهایت استفاده را ببریم، عنوان کرد: در این راستا باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا مرکز رشد را امسال فعال کنیم.

وی افزود: مرکز رشد گیاهان دارویی استان می‌تواند یکی از مراکز فعال استان باشد و پارک علم و فناوری از این مراکز رشد حمایت لازم را می‌کند.

چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در ادامه این نشست گفت:جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری استان کردستان دو نهاد وابسته هستند که می‌توانند با اجرای برنامه‌های مختلف و هماهنگ در راستای اعتلای علمی و فرهنگی استان گام برداریم.

وی افزود: امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز بتوانیم در آینده زود مراکز رشد بیشتری را در سطح شهرستان‌های استان فعال کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: پارک علم و فناوری همواره جهاددانشگاهی را مورد حمایت قرار داده و این امر خود می‌تواند زمینه همکاری هرچه بیشتر این نهاد علمی را فراهم کند.

انتهای پیام/م

انعقاد تفاهم‌نامه بین جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری استان کردستان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.