آغاز تحقیقات درباره احتمال تخلف شرکت‌های متعلق به داماد ترامپ

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تحقیقاتی را درباره سوءاستفاده شرکت‌های متعلق به جرد کوشنر از طرح اخذ شهروندی این کشور در ازای سرمایه‌گذاری در آن آغاز می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار است تحقیقاتی را درباره شرکت های املاک و مستغلات «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا آغاز کند. این تحقیقات درباره استفاده شرکت های جرد کوشنر از «طرح اخذ گرین کارت با روش سرمایه گذاری» است.

بنابر اعلام «خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا»، با طرح اخذ گرین کارت به روش سرمایه گذاری هر ساله 10 هزار مهاجر اقامت آمریکا را دریافت می کنند. مهاجران کشورهای دیگر که بتوانند دستکم 500 هزار دلار در مشاغل آمریکا سرمایه گذاری کنند و 10 شغل تمام وقت برای افراد ایجاد کنند، می توانند گرین کارت آمریکا را دریافت کنند.

تاکنون علت آغاز این تحقیقات درباره داماد ترامپ مشخص نشده است؛ اما وکیل شرکت های جرد کوشنر اعلام کرد که این شرکت هیچ تخلفی در این مورد مرتکب نشده است.

گزارشها حاکی از آن است که در ماه مه سال 2017، آسوشیتد پرس در مطلبی نوشت که سرمایه گذاران چینی دستکم 7.7 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه گذاری کرده اند و در مقابل 40 هزار گرین کارت دریافت کرده اند.

درست در همان ماه، شرکت کوشنر یک کمپین در هتل ریتزی پکن برگزار کرده بود تا در آن سرمایه گذاران چینی را برای سرمایه گذاری در نیوجرسی تشویق کرد. در یکی از بروشورهای کمپین کوشنر نوشته شده بود: «با 500 هزار دلار سرمایه گذاری، به آمریکا مهاجرت کنید.»

با وجود اینکه کوشنر با ورود به کاخ سفید به عنوان مشاور ارشد ترامپ، از پست های خود در شرکت های خصوصی اش استعفا داد؛ اما همچنان در این شرکت ها سهامی جزئی دارد.


انتهای پیام/

تحقیق درباره شرکت‌های جرد کوشنر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار