از اوایل سال جاری؛

بازرسی هشتاد و هشت هزار واحد صنفی در آذربایجان غربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در 9 ماه سال 96 تعداد 88 واحد صنفی در استان آذربایجان غربی بازرسی شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،جعفرصادق اسکندری رییس سازمان با اعلام اینکه از هشتادوهشت هزار واحد صنفی بازرسی شده تعداد 2600 واحد صنفی بعلت تخلفات صنفی به ارزش 226 میلیارد ریال جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی معرفی شده است اظهار داشتند از 2700 نوع تخلف، بیشترین نوع تخلف عدم درج قیمت با 23 درصد، گرانفروشی 17 درصد و کم فروشی 15 درصد می باشد.

 وی گفت: بیشترین بازرسی ها به ترتیب مربوط به غلات و حبوبات 30 درصد، مواد پروتئینی 14 درصد و مواد لبنی و میوه هر کدام 10 درصد بوده است.

 ایشان تصریح کردند: بیشترین تخلفات به ترتیب مربوط به غلات و حبوبات 39 درصد، خدمات عمومی 13 درصد، میوه 10 درصد و مواد پروتئینی 8 درصد می باشد.

 اسکندری گفت: بیشترین ارزش ریالی به ترتیب مربوط به مصالح ساختمانی 31 درصد، خدمات عمومی 25 درصد و غلات و حبوبات 22 درصد می باشد.

 وی با بیان اینکه در این مدت 1776 شکایت از طریق ستاد خبری دریافت شده است افزودند از این تعداد 1150 مورد بصورت تلفنی، 828 مورد بصورت حضوری و 245 مورد بصورت کتبی دریافت شده است.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در ادامه بیان کرد 4700 واحد نانوایی در این مدت بازرسی شدند که از این تعداد 1479 پرونده تخلف به ارزش یک و نیم میلیارد ریال جهت صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی معرفیر شده اند.

 وی با اشاره به اینکه بیش از 4هزار بازرسی در زمینه قاچاق انجام گرفته افزود 276 پرونده با 235 تخلف مکشوفه با ارزش 42 میلیارد ریال به مراکز قانونی معرفی شده اند.

 اسکندری افزود بیشترین کشفیات قاچاق به ترتیب مربوط به سیگار، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک زنانه، سموم و نوشت افزار بوده و تصریح کرد در این مدت طرح های نظارتی ضیافت، اماکن ورزشی، بازگشایی و پوشاک مدارس، خدمات پس از فروش، حمل و نقل، طلا و جواهر و جایگاه های سوخت در جهت کنترل و نظارت بر بازار انجام شده است.

 انتهای پیام/ع

بازرسی از واحد های صنفی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.