جلوگیری از خروج ارز با ساخت ۶ مبدل حرارتی نیروگاهی در آذرآب اراک

با بومی سازی ۶ مبدل حرارتی در شرکت آذرآب اراک، از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  بومی سازی طراحی و ساخت هیتر یا مبدل‌های حرارتی فشار قوی نیروگاهی در شرکت آذرآب اراک، از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری کرد.

بادرستانی مدیرعامل نیروگاه برق شازند در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با بیان اینکه در سال تولید واشتغال به جای واردات، طراحی و ساخت هیتر نیروگاهی به کارخانه آذرآب اراک واگذار شد گفت: این اعتماد به تولید داخلی پس از دو سال تلاش پاسخ داد و ۶ هیتر برای تسریع در عملیات تولید انرژی در این نیروگاه آماده شد که یکی از این دستگاه‌ها در محل نیروگاه نصب و موفقیت آمیز بود.

بادرستانی با اشاره به اینکه عملیات طراحی با مشارکت متخصصان نیروگاه و کارخانه انجام شد افزود: ۴۰ نیروگاه در کشور فعالند که هر کدام حداقل ۱۰ هیتر دارند و باید هر ۴ تا ۵ سال یکبار باید بازسازی شوند که اکنون با این تولید داخلی این نیاز با واردات حل می‌شود.

وی اضافه کرد: با بومی شدن فناوری ساخت و تولید مبدل حرارتی فشار قوی در شرکت آذرآب اراک نیروگاه‌های کشور می‌توانند از این توان داخلی استفاده کنند.

شیخ زاده مدیرعامل کارخانه آذرآب اراک هم با بیان اینکه ظرفیت رفع نیاز داخل در کارخانه وجود دارد گفت: در صورت نیاز تولید سالانه این کارخانه می‌تواند از ۲۰ تا ۵۰ دستگاه افزایش یابد و صادرات هم انجام شود.

وی صرفه جویی ارزی هر هیتر را دست کم ۵۰۰ هزار دلار دانست و افزود: با سپردن نیاز داخلی به کارخانه سالانه از خروج ۱۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود و زمینه‌ی ایجاد و حفظ اشتغال ۵۰۰ نفر ایجاد می‌شود.

کارخانه آذرآب اراک از صنایع مادر و تولید کننده تجهیزات عظیم فلزی و نیروگاهی و انرژی است.

نیروگاه حرارتی شازند هم سالانه بیش از ۲ درصد نیاز کشور به انرژی برق را تامین می‌کند.

انتهای پیام / ج

بومی سازی طراحی و ساخت هیتر نیروگاهی در شرکت آذرآب اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.