شهردار ارومیه:

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های شهرداری ارومیه است

شهردار ارومیه گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های بودجه ۹۷ شهرداری ارومیه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛   محمد حضرت پور شهردار ارومیه  با اعلام اینکه در حال حاضر بودجه مناطق و سازمان مختلف تابعه شهرداری ارومیه در سال 97 در مرحله بستن و ارسال آن به شورای اسلامی شهر برای بررسی و تصویب نهایی است، افزود: بودجه سال 97 شهرداری ارومیه  یک بودجه انقباضی بوده و نسبت به سال گذشته آن افزایش نمی یابد و بودجه در چارچوب 1 هزار و 150 میلیارد تومان تصویب می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی  پروژه ها ی اجرایی در  بودجه سال 97 ستاره دار و شاخص می شوند، عنوان کرد:  اجرای  پروژه های  نیمه تمام چون تقاطع غیرهم سطح آذربایجان،  یادمان شهید باکری، رینگ دوم کمربندی ،  پارک سلامت،  توسعه جاده گلمان، توسعه حمل و نقل عمومی، بهبود کیفیت آسفالت و پیادرو سازی معابر بافت فرسوده و تاریخی، اجرای ترموا و راه اندازی کارخانه تولید انرژی از پسماندهای شهری از اولویت های بودجه 97 برای اجرا است.

حضرت پور با اشاره  به توسعه حمل و نقل عمومی در سال 97 اظهار کرد:  با خرید  100 دستگاه اتوبوس درون شهری و 50 دستگاه ون جهت حمل و نقل مسافران در حاشیه شهر، ناوگان اتوبوسرانی توسعه  می یابد.

وی در ادامه در خصوص  آسفالت و کیفی سازی آسفالت معابر، گفت:  در سال 97 ، 300 هزار تن آسفالت تولید و در اختیار مناطق و سازمان های  تابعه برای  توسعه آسفالت معابر قرار می گیرد .

حضرت پور افزود:  همچنین  لایحه سال 97 شهرداری  به عنوان یک سند راهبردی برای  اداره شهر  در حال اجرا است که به شورای اسلامی شهر جهت تصویب ارسال و شهرداری ارومیه آن  را تا 15 بهمن ماه  به اطلاع عموم می رساند .

شهردار ارومیه  با اشاره به اینکه درآمدهای شهرداری از محل پرداخت های شهروندان تامین می شود،  تاکید کرد:  مشارکت مردم در  تامین هزینه  های شهری کمک شایانی در بحث تامین درآمدهای شهرداری  و ارتقاء  زندگی شهری می کند.

وی در پاسخ به یک از درخواست های شهروندان در خصوص راه اندازی مسیر اتوبوس در خیابان حسنی،  گفت:  پیش بینی  می شود  با توجه به تردد شهروندان در خیابان حسنی، مسیر اتوبوس ها از آن خیابان در نظر گرفته شود.

شهردار ارومیه از شهروندان و تمامی اشخاص حقوقی و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی خواست که نظرات خود در خصوص ارتقاء زندگی  شهروندی و توسعه شهر در زمان بودجه نویسی  با شهرداری در میان بگذارند.

انتهای پیام/م

تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت کاری شهرداری ارومیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.