مدیرکل مدیریت بحران لرستان:

لرستان در فصل تابستان با بحران آب مواجه می شود

مدیرکل مدیریت بحران لرستان از تنش آبی شدید در استان لرستان در فصل تابستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  رضا آریایی با اشاره به میزان بارش‌ها در سال آبی جاری در استان لرستان اظهار داشت: این میزان در نورآباد ۱۲۶ میلی‌متر، در کوهدشت ۸۳ میلی‌متر، رومشگان ۸۴ میلی‌متر، الشتر ۷۸ میلی‌متر و در خرم‌آباد ۶۱ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: همچنین میزان این بارش‌ها در دورود ۶۰ میلی‌متر، پلدختر ۴۹ میلی‌متر، ازنا ۴۶ میلی‌متر، بروجرد ۴۴ میلی‌متر و الیگودرز نیز ۲۵ میلی‌متر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان متوسط بارندگی‌ها در ۱۵ ایستگاه اندازه‌گیری استان را ۶۷ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: مقدار بارش‌ها در مدت مشابه سال قبل ۲۱۰ میلی‌متر بوده که با این شرایط میزان بارش‌ها ۶۸ درصد کاهش پیداکرده است گفت: همچنین مقدار بارش‌ها در مدت مشابه بلندمدت ۲۰۹ میلی‌متر بوده که در این زمینه نیز ۶۸ درصد کاهش بارندگی‌ها را داشته‌ایم.

آریایی در ادامه گفت: در سال آبی جاری و به‌خصوص در فصل تابستان با تنش جدی در بخش آب موردنیاز کشاورزی و شرب مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تغییر الگوی کشت، انسداد چاه‌های غیرمجاز، صرفه‌جویی در مصرف و استفاده بهینه از ذخایر آب موجود در استان برای برون‌رفت از بحران پیش رو تأکید کرد.

انتهای پیام/د

بارندگی‌ها ۶۸ درصد کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.