طی ۹ ماهه سال جاری؛

بازرسی افزون بر ۸۰ مورد از مراکز تحت پوشش در عرصه تجهیزات و ملزومات پزشکی

مدیر تجهیزات و ملزومات دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از بازرسی بیش از ۸۰ مورد از مراکز تحت پوشش در حوزه پیشگیری از قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ در اولین کارگروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی که با حضور متولیان حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سالن شورای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی ترتیب یافت، آمار عملکرد اداره تجهیزات پزشکی در 9 ماهه ابتدای سال جاری عنوان شد.

جهاندیده مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در زمینه بازرسی، نظارت و مبارزه با قاچاق گفت: با توجه به وظیفه ذاتی مدیریت نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه در زمینه نظارت بر عرضه، توزیع و بکارگیری تجهیزات و ملزومات پزشكي با كيفيت، ايمن، اصیل، اثربخش، در دسترس و با قیمت مناسب در سطح استان، از ابتدای امسال تا کنون 83 مورد بازدید از مراکز تحت پوشش انجام شده که از این تعداد 55 مورد بازرسی از شرکت‌ها، توزیع کنندگان، اصناف و فعالان حوزه تجهیزات پزشکی و 28 مورد بازدید از مراکز درمانی در خصوص وضعیت نگهداشت تجهيزات پزشكي، دندانپزشكي و آزمايشگاهي و خرید و بکارگیری آن ها انجام شده است.

وی در زمینه ساماندهی و اعطای پروانه و شناسنامه فعالیت به شرکت‌ها و فعالان عرصه تجهیزات و ملزومات پزشکی (تولیدکنندگان، صادرکنندگان، واردکنندگان، توزیع کنندگان و اصناف) تصریح کرد: تاکنون 75 واحد صنفی موفق به اخذ پروانه کسب و 11 مورد از تولیدی‌های استان دارای پروانه ساخت وسیله پزشکی می‌باشند.

جهاندیده گفت:همچنین در خصوص شرکت ها و اصناف ثبت شده در سامانه نیز از ابتدای اجرا تاکنون بیش از 50 شرکت و صنف در سامانه مذکور ثبت نام نموده اند.

انتهای پیام/م

بیش از 80 واحد از تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد بازرسی قرار گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.