مدیرکل ثبت احوال؛

صدور کارت هوشمند ملی برای ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال سیستان وبلوچستان

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون یک میلیون نفر از جمعیت این استان کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند که این تعداد ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا راحت دهمرده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح کارت هوشمند ملی از جمله طرح‌هایی است که وسعت و گستردگی فراوان زیادی دارد به طوری که علاوه بر ویژگی‌های ظاهری سنتی کارت‌های شناسایی یک تراشه الکترونیکی نیز به همراه دارد که اطلاعات فردی روی آن ثبت شده است.

راحت دهمرده ادامه داد: برای رفاه حال شهروندان در سیستان و بلوچستان ۶۶ ایستگاه صدور کارت هوشمند ملی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به روند اینترنتی نام نویسی و نوبت گیری کارت هوشمند ملی بیان کرد: نام نویسی اولیه و نوبت گیری برای کارت هوشمند ملی تنها از طریق پایگاه اینترنتی www.ncr.ir انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با اشاره به آرشیو الکترونیکی اسناد گفت: افزون بر چهار میلیون و ۵۰۰ هزار اسناد سجلی ولادت و وفادت از بدو تاسیس تاکنون در این آرشیو نگهداری می‌شود.

راحت دهمرده افزود: با اجرای این طرح مشکل رفت و آمد و یا ارسال مدارک برای صدور شناسنامه به اداره محل صدور مرتفع و خدمات دهی در هر نقطه از سیستان و بلوچستان به مراجعه کنندگان امکان پذیر شده است.

وی آخرین آمار جمعیتی سیستان و بلوچستان را ۲ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۱۲۹ نفر ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

صدور کارت هوشمند ملی  در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار