انتشار کتاب «خانم ماه» روایتگر خاطرات همسر«شهید بی‌سر فارس»

خاطرات همسر شهید شیرعلی سلطانی در کتاب «خانم ماه» منتشر می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ساجده تقی‌زاده نویسنده دفاع مقدس اظهار داشت: خانم علی‌نژادیان همسر، خواهر شهید و جانباز زنی تأثیرگذار به‌حساب می‌آید که در تصمیمات همسر شهید خود از جمله مقابله با گروه‌های منحرف در قبل از انقلاب اسلامی نقش داشته است.

وی بیان کرد: ساخت حسینیه داریون و مسجد المهدی (عج) توسط شهید نیز این تأثیرگذاری را بیشتر می‌کند و رسالت اصلی این بانو بعد از شهادت شهید در سال ۶۰ و پس از به دنیا آمدن فرزندش عمار ۴۰ روز پس از شهادت همسر آغاز می‌شود.

تقی‌زاده ادامه داد: از آنجایی‌که شهید وصیت کرده است که همسرش بعد از شهادت وی از هیچ کجا پولی نگیرد، وی شب تا صبح برای رزمندگان و بعد برای زندگی خودش و فرزندانش خیاطی می‌کند.

وی گفت: زندگی این همسر شهید از لحاظ ظرفیت دراماتیک و سبک زندگی بسیار قابل‌توجه بوده و به اعتقاد من جزء خانواده‌های شهید شاخص کشور است.

این نویسنده دفاع مقدس در مورد کتاب «خانم ماه»، تصریح کرد: بخش اندکی از این کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای به دوران حضور شهید برمی‌گردد و عمده آن روایت‌گر زندگی همسر شهید، چگونگی ساخت آرامگاه و وقایعی که آنجا اتفاق افتاده است.

وی افزود: تألیف این کتاب با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته و توسط انتشارات سوره مهر تا پایان سال ۹۶ و یا ابتدای سال ۹۷ منتشر می‌شود.

شهید شیرعلی سلطانی متولد ۱۳۲۷ بوده که در دوم فروردین‌ماه ۱۳۶۱ در منطقه شوش و در جریان عملیات فتح‌المبین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر وی (که از مدت‌ها قبل برای شهادت آماده و قبر خود را بدون در نظر گرفتن سر در کتابخانه مسجد با دست خودش کنده بود) بدون سر بازگشت تا گفته وی که «من شرم دارم که در محضر آقایم اباعبدالله (ع) سر داشته باشم» برای همیشه در ذهن‌ها ماندگار شود.
انتهای پیام/ر

انتشار خاطرات همسر شهید شیرعلی سلطانی در کتاب «خانم ماه»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار