تهیه طرح مطالعاتی و مدیریتی بحران بافت تاریخی شیراز

طرح مطالعاتی و مدیریتی بحران برای بافت تاریخی شیراز تا پایان امسال تهیه می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسین عباسی مهر مدیر پایگاه بافت تاریخی شیراز اظهار داشت: با توجه به اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد از آثار موجود در بافت تاریخی مانند خانه ها، مالک شخصی دارد که در معرض خطر قرار دارند، طرح مطالعاتی بحران برای این بافت تا پایان امسال تهیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا چند هفته آینده اعتبارات مطالعات بافت تاریخی شیراز تامین می‌شود که براساس آن پلان مدیریت بحران تهیه خواهد شد، افزود: این پلان که طرحی برای مقابله با تمامی حوادث غیرمترقبه است با همکاری دانشگاه شیراز در حال تهیه است.

عباسی مهر ادامه داد: چنانچه طرح پلان مدیریت بحران تهیه شود، هرگونه فعالیت در بنا‌های تاریخی و ارزشمند بر مبنای این پلان انجام خواهد شد.

مدیر پایگاه بافت تاریخی شیراز بیان کرد: عمارت‌ها و خانه‌های تاریخی- ثبتی که در تملک ارگان‌های دولتی، چون میراث فرهنگی، دانشگاه و حتی شهرداری است به دلیل استحکام بخشی‌ها و مرمت‌های اضطراری که سالانه انجام می‌شود از وضعیت باثبات تری برخوردار است.

وی تصریح کرد: این آثار عمدتا هرساله مورد مرمت و بهسازی قرار گرفته، به طور مثال دیوار‌ها و پی خانه تاریخی- ثبتی نصیرالملک مقاوم سازی و تقویت و حتی سقف این خانه نیز تعویض شده است.

عباسی مهر افزود: طرح جامع حفاظت شهری در بافت تاریخی شیراز برای نخستین بار در کشور عملیاتی شده همچنان با همکاری یک گروه ایتالیایی در پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی شیراز در حال انجام است.

مدیر پایگاه پژوهشی بافت تاریخی شیراز در خصوص تهیه نقشه سه بعدی این بافت، گفت: به زودی نقشه جامع و کاملی به همراه اسکن سه بعدی از محدوده ۳۵۷ هکتاری بافت تاریخی شیراز تهیه می شود.

بافت تاریخی شیراز دارای ۱۲ هزار پلاک ثبتی است و محله‌های قدیمی شامل محله لب آب - محله دروازه کازرون- محله بالاکف- محله بیات - محله اسحاق بیگ- محله سردزک - محله سنگ سیاه - محله کلیمی‌ها - محله درب شیخ و محله درب شاهزاده در محدوده این بافت واقع شده است.
انتهای پیام/ر

تامین اعتبارات مطالعات بافت تاریخی شیراز تا چند هفته آینده 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار