عضو کمیسیون انرژی مجلس:

افزایش قیمت حامل‌های انرژی در کمیسیون انرژی رد شد /32 میلیون یارانه بگیر حذف می شوند

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رد شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسد الله قره‌خانی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی،عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان  گفت: در نیمه نخست سال 1397 وضعیت نفت و گاز استان با قول‌هایی که وزیر نفت داده بررسی و مشخص می‌شود و دولت در آغاز کار افزایش قیمت حامل‌های انرژی را در دستور کار قرار نداد تا با یک شیب ملایمی این افزایش اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه دولت 17 هزار و 400 میلیارد تومان برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حذف یارانه لایحه داد، گفت: اجرای این طرح با توجه به افزایش حقوق کارمندان و قیمت محصولات کشاورزی تاثیربسزایی در معیشت مردم می‌گذارد و نمی توانیم قیمت حامل‌های انرژی را به یک‌باره 50 درصد افزایش دهیم و این امکان‌پذیر نبود و این مهم در کمیسیون انرژی رد شد.

قره خانی به طرح جایگزینی اشتغال اشاره کرد و افزود: من از این طرح دفاع کردم و اعتقاد داشتم که 32 میلیون نفر در سال آینده قرار است از صف یارانه‌ها حذف شود و این منبع 15 هزار میلیارد تومان بودجه ایجاد می‌کند و با افزایش نرخ ارز و 15 هزار میلیارد تومان اعتبارات صندوق اعتبارات ملی، می‌توانیم اشتغال خوبی در کشور ایجاد کنیم.

وی همچنین درباره استفاده از کارت سوخت هم گفت: در قانون دیده شده که استفاده از کارت سوخت باید همراه با مشوق‌های انگیزشی باشد و اگر این مشوق وجود نداشته باشد وجود کارت سوخت تنها مانند یک سوئیچ عمل می‌کند.

کشور نیاز به رونق اقتصادی دارد

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس به برگزاری جلسه سازمان ملل متحد اشاره کرد و اظهار داشت: اعتراض‌هایی که در کشور وجود دارد به مسائل داخلی بازمی‌گردد.

وی تصریح کرد: این‌گونه اعتراض‌ها در تمام کشورها اتفاق می‌افتد، در بسیاری از کشورها مانند ایتالیا نرخ بیکاری بالا است و کارخانه‌دارها در این کشور اعتراضاتی داشتند و همچنین اعتراض‌های مشابه‌ای در یونان و اسپانیا هم وجود داشت.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس، با بیان اینکه چگونه می‌شود این اعتراض‌ها در ایران این میزان مورد توجه قرار می‌گیرد؟، افزود: در شهرستان علی‌آبادکتول که هیچ تظاهراتی اتفاق نیفتاده در روز دوشنبه مردم برای محکومیت این آشوب‌ها به میدان می‌آیند.

قره‌خانی تاکید کرد: موضوعات مطالبات جوان‌ها محفوظ است و باید دیده شود و نیاز است در کشور رونق اقتصادی ایجاد کنیم و به بهانه اعتراض، شعارهایی ساختارشکن و ناپسند مورد تائید ما نیست.

وی درباره عملکرد دولت هم گفت: در برخی بخش‌ها دولت موفق و در برخی بخش‌ها ناموفق بوده و برخی از این نتایج در یک بستر زمانی بلندمدت دیده می‌شود و با حضور و حمایت گسترده مردم، دولت‌مردان و سیاسیون متحد خواهند شد.

قره‌خانی درباره رای سه‌شنبه کنگره آمریکا برای اعلام تحریم‌ها برعلیه ایران، تاکید کرد: به هیچ عنوان نمی‌توانند با این راهکار راه به جایی ببرند و تدابیر لازم برای این مهم اندیشیده شده است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.