نهادینه کردن فرهنگ قرآنی سیاست ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: نهادینه کردن، گسترش و تعمیق فرهنگ قرآنی سیاست های ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی است.

سجاد جعفرزاده رئیس اداره  امور  قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛گفت: زیربنا و اساس انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر تعالیم حیات بخش قرآن کریم بوده و پیوسته احکام  و سفارشات آن در سیاست ها و عملکرد این نظام مقدس جاری و ساری می باشد.

وی  با اشاره به سیاست و اهداف ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و لزوم حرکت و تلاش مضاعف در عصر حاضر، همچنین گسترش روز افزون تکنولوژی، فضای مجازی، بحث جنگ نرم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، این سازمان با منعطف کردن برنامه های خود در راه مقابله با اینگونه آسیب ها اقدامات خوبی را انجام داده است که از آن جمله می توان به کاربردی کردن مفاهیم و آموزه های اخلاق قرآنی اشاره کرد.

جعفرزاده تصریح کرد: برنامه ریزی و اجرای دوره های مختلف از قبیل، سبک زندگی قرآنی، گفتمان های قرآنی، اجرای تفاسیر تطبیقی و نیز برگزاری کارگاه های آموزش موضوعی قرآن کریم در حوزه های فردی، خانوادگی، اجتماعی، اخلاقی و اداری از جمله  برنامه های مفید برای مقابله با آسیب های اجتماعی در دهه اخیر توسط دار القرآن الکریم است.

وی اضافه کرد: اداره امور قرآنی با تبعیت از اهداف والای سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه های فرهنگی تبلیغی و قرآنی، سعی و تلاش خویش را در وهله اول بر تربیت کادر متخصص دوره های مذکور قرار داده است.

 رئیس اداره  امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، برنامه ریزی و اجرای تفاسیر علمی و قرآنی در حوزه های مربوط به جوانان و نوجوانان را از سری برنامه های بومی نام برد و اظهار داشت: این برنامه ها توسط اساتید پیشکسوت در این حوزه همراهی و پس از تایید سازمان مرکز در استان اجرایی می شود.

جعفرزاده تاکید براینکه ادغام و جلوگیری از موازی کاری دستگاه های فرهنگی از دیگر برنامه ها و اهداف سازمان می باشد گفت:  در این راستا اولین قدم در ادغام اتحادیه  موسسات قرآنی ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی برداشته شده است که با ایجاد دبیرخانه  مرکزی، رسیدگی به صدور مجوز موسسات فرهنگی تبلیغی و قرآنی صورت می گیرد.

وی یاد آورشد: در سه ماهه آخر سال جاری یک گروه ارزیابی متشکل از اداره امور قرآنی، اتحادیه موسسات قرآنی و مجمع قرآنیان استان ارزیابی و بررسی مشکلات و نواقصات موجود در موسسات و خانه های قرآنی را بر عهده گرفته اند و ضمن هماهنگی با دستگاه ها و نهادهای فرهنگی سعی در اجرای برنامه های مشارکتی و تبیین و تدوین راه حل مشکلات موجود خواهند کرد.

انتهای پیام/ح

اجرای برنامه های مفید برای مقابله با آسیب های اجتماعی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.