یوسف‌نژاد در نشست خبری:

میزان جریمه مشمولان غایب خدمت سربازی مشخص شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: میزان جریمه مشمولان غایب برای خدمت سربازی در جلسه کمیسیون مشخص شد که بر این اساس تقریباً همانند مفاد قانون بودجه سال ۹۷ خواهد بود.

میزان جریمه مشمولان غایب خدمت سربازی مشخص شد به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 صبح امروز در نشست خبری در تشریح آخرین جزئیات مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ گفت: کمیسیون تلفیق بودجه تاکنون ۶ جلسه برای بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ تشکیل داده که بر اساس آخرین مصوبات شرایط غیبت مشمولان خدمت سربازی تقریباً مشابه سال ۹۶ بوده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ در تشریح میزان جریمه غایبین خدمت سربازی برای صدور کارت معافیت افزود: در نشست کمیسیون تلفیق جریمه افراد زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترای عمومی علوم پزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترای تخصصی غیرپزشکی ۴۰ میلیون تومان و دکترای تخصصی علوم پزشکی و بالاتر ۵۰ تومان تعیین شد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق به ازای هر سال غیبت مازاد بر ۸ سال ۱۰ درصد مازاد بر جریمه پایه اضافه می‌شود، همچنین برای مشمولان متأهل ۵ درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند ۵ درصد مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.

یوسف‌نژاد یادآور شد: فرزندان مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۷۰ درصد تخفیف دارند و تا پایان سال ۹۷ به صورت نقد و اقساط می‌توانند مبلغ جریمه را پرداخت کنند و پس از تسویه کارت آن‌ها صادر می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق برای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معادن افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق درآمد‌های مربوط به خدمات زمین‌شناسی، اکتشافات و خدمات آزمایشگاهی زمین‌شناسی اختصاصی محسوب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ در تشریح مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه برای صندوق بازنشستگی فولاد ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق صندوق بازنشستگی فولاد در ۵۵ درصد از سود شرکت دخانیات سهم دارد و صد درصد سود مربوط به صندوق بازنشستگی به حساب صندوق بازمی‌گردد و هر سال در جهت حقوق و درمان بازنشستگان فولاد مصرف می‌شود.

وی اظهار داشت: واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی به کمیته امداد و بهزیستی در سال ۹۷ از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق درباره هدفمندی یارانه‌ها افزود: کمیته تخصصی به منظور بررسی هدفمندی یارانه‌ها فارغ از روال معمول تشکیل شد و پیشنهاد خود را به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه و نقطه نظرات دستگاه‌های اجرایی اعم از نمایندگان دولت، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد دولت درباره میزان درآمد حاصل از اصلاح حامل‌های انرژی و هدفمندی یارانه‌ها ۳۷ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: از مبلغ ۳۷ هزار میلیارد تومان ۲۳ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به خانوار‌ها پرداخت می‌شود که البته این رقم نسبت به سال گذشته کاهش داشته لذا مشخص است که دولت قصد دارد ۳۳ میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی حذف کند لذا امروز در جلسه کمیسیون راجع به پیشنهاد دولت و کمیته اظهارنظر شد و نمایندگان در حال حاضر این موضوع را بررسی می‌کنند و به سوالات و ابهامات نمایندگان پاسخ داده می‌شود.

یوسف نژاد با بیان اینکه در حال حاضر ۷۶ میلیون نفر یارانه‌بگیر در کشور وجود دارد، تصریح کرد: باید مشخص شود حذف این ۳۳ میلیون نفر به چه طریق است و می‌خواهیم به چه طریق این تعداد را حذف کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمیته هدفمندی یارانه‌های کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ بحث جمع‌بندی آمار و ارقام و مستندات و عملکرد سال‌های گذشته را انجام داده و نتیجه آن را به کمیسیون ارائه داده است، افزود: در بحث هدفمندی یارانه‌ها با توجه به اینکه موضوع درآمد – هزینه است، واقع‌بینی در کسب درآمد بسیار مهم است لذا باید میزان پیش‌بینی درآمد‌ها به واقعیت‌ها بازگردد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکنون ۲۷۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت شده که رقم بزرگ و قابل توجهی است، ادامه داد: امسال نیز این رقم حدود ۳۰ الی ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود لذا باید اطمینان کامل نسبت به کسب درآمد داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تا آبان سال ۹۶، ۹۷ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۳۹۳ نفر یارانه بگیر در کشور وجود داشته است، یادآور شد: این رقم در اسفند سال ۹۵، ۷۵ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۵۱۴ نفر بوده است که طی این ۸ ماه به تعداد یارانه‌بگیران افزوده شده و باید به این سوال که چگونه به تعداد یارانه‌بگیران افزوده شده پاسخ داده شود.

یوسف‌نژاد در تشریح چگونگی افزایش تعداد یارانه‌بگیران افزود: از اسفند تا آبان حدود ۹۸۰ هزار نفر متولد شده‌اند و اعتراض ۱۱۲ هزار نفر از افرادی که از لیست یارانه‌بگیران حذف شده بودند مورد قبول واقع شد که به این ترتیب به تعداد یارانه‌بگیران افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در ۸ ماهه نخست سال ۹۶ حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت شده است، ادامه داد: این رقم تا پایان سال ۳۳ هزار میلیارد تومان می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۷۹ برنامه ششم توسعه یارانه پرداختی به مددجویان افزایش داشته است که باید از محل هدفمندی این افزایش پرداخت شود، اظهار داشت: به یک خانواده ۵ نفره تحت پوشش نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی باید ۶۹۰ هزار تومان پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ با بیان اینکه اطمینان‌بخشی از درآمد‌های هدفمندی یارانه‌ها برای کمیسیون تلفیق مهم بوده و باید به واقعیت‌های این ارقام رسید، تصریح کرد: بخشی از درآمد‌های تبصره ۱۴ یعنی هدفمندی یارانه‌ها به تبصره ۱۸ یعنی اصلاح قیمت حامل‌های انرژی بازمی‌گردد که باید بهترین تصمیم اخذ شود که به مصلحت مردم باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۷ دی ۱۳۹۶
کسی که زیرچهارصد هزارتومن درآمد داره یه خانوارسه نفره است تحت پوشش هیچ نهاد وارگانوکمیته امدادوبهزیستی هم نیست اگه یارانش قطع بشه چه خاکی تو سرش باید بریزه پول سرویس بچشو کی بده بدهیاشو کی بده هرکی تحت پوشش نبود دلیل به داشتنش نیست تحت پوشش قرارش نمیدن چون شوهر داره چون شوهرش جوونه اما نمیگن اون شوهر که هم بیکاره هم معتاده خودشم یه نونخور اضافه ست ما اگه یارانمون قطع بشه از زندگی ساقط میشیم توروخدا نگین مگه چقده مشکلات یه بدبختی مثه منو حل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۷ دی ۱۳۹۶
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۷ دی ۱۳۹۶
فکر کنم نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۷:۱۷ ۱۷ دی ۱۳۹۶
خوب شد واسه کسایی که میتونن بخرن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۷ دی ۱۳۹۶
فروش سربازی واقعا کار خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۶ دی ۱۳۹۶
دادن گواهینامه بدون کارت پایان خدمت انصاف نیست چون برای گواهینامه خیلیا کارت پایان خدمت خریداری کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۶ دی ۱۳۹۶
دادن گواهینامه بدون کارت پایان خدمت انصاف نیست چون برای گواهینامه خیلیا کارت پایان خدمت خریداری کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۶ دی ۱۳۹۶
چرا مشمولان غایبی که سن و سالشان زیاد شده عفو نمیشوند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۶ دی ۱۳۹۶
میشه به طور اقساط پرداخت کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۶ دی ۱۳۹۶
مبلغ این جریمه خیلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۶ دی ۱۳۹۶
خدا کمک کنه تا تمام مشلات جوانان رفع شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۶ دی ۱۳۹۶
همه باید برن سربازی یعنی اگه یکی پول داشت نباید بره شما رو حساب کد ملی میتونیین همه کاری انجام بدین کسی که سربازی نره حتی حساب بانکی هم نباید داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۶ دی ۱۳۹۶
فیلترش تلگرام بزارید برای دانلود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۶ دی ۱۳۹۶
همه باید برن سریازی. فروش سربازی انصاف نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۶ دی ۱۳۹۶
میشه به طور اقساط این کار را انجام داد ؟
آخرین اخبار