حاميان دولت بايد مشفق‌ترين منتقدين دولت باشند

معاون رييس جمهور و رييس سازمان ادارى و استخدامى كشور، در جمع فعالان مدنى كردستان گفت: حاميان دولت بايد مشفق ترين منتقدان دولت باشند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل ازپايگاه اطلاع رسانى استاندارى كردستان؛ جمشيد انصارى معاون رييس جمهور و رييس سازمان ادارى و استخدامى كشور، در جمع فعالان مدنى كردستان پس از استماع نظرات، ديدگاه ها و انتقادات فعالان سياسى، مدنى، اجتماعى و اقتصادى استان، نقد را عامل مصنونيت عنوان و کردوگفت: قطعاً دوستانى كه در اين محفل از دولت انتقاد كردند دلسوزترين حاميان دولت هستند و با ديد نقد منصفانه به مسائل كشور نگاه مى كنند.

وى در ادامه به اعتراضات اخير در كشور اشاره كرد و گفت: اين روزها بسيار گفته شده كه دولت بايد به حرف معترضين گوش كند، اما نبايد فرامو كنيم كه اين معترضين تمام ملت ايران نيستند و در اين فرايند بايد آنچه حق است پذيرفته شود و آنچه كه درست نيست با كار اقناعى معترضين را قانع كنيم.

انصارى ادامه داد: ما نمى توانيم با ديد شك و ترديد همه چيز را بنگريم و همه كارهاى دولت را غلط بدانيم و در انتقاداتمان به دولت نبايد فراموش كنيم كه دو و نيم ميليون نفر اداره كننده دولت، بخشى از ملت هستند.

معاون رييس جمهور با اعتراف و ابراز تاسف از قطع رابطه رييس جمهور و فعالين مدنى و اعضاى ستادها پس از انتخابات، اظهار داشت: دولت براى رسيدن به موفقيت بايد بدنه اجتماعى ملت را در كنار خود داشته باشد و لازم است براى با سازى اين رابطه اقدامى اساسى صورت گيرد.

وى همچنين به اهتمام دولت براى تسهيل شرايط فعاليت نهادهاى مدنى اشاره و اضافه كرد: در حوزه زنان نيز بخشى از مطالبات ريشه فرهنگى دارد و بايد در جريان مبارزات اجتماعى محقق شود.

انصارى در اين خصوص به تصميم دولت دوازدهم در افزايش سهم زنان در مديريت ها به ٣٠ درصد اشاره كرد و افزود: يكى ديگر از تصميمات دولت اهتمام در جوان تر كردن مديريت نظام ادارى كشور است.

رييس سازمان ادارى و استخدامى كشور در ادامه با انتقاد از فراوانى دانشگاه ها و فارغ التحصيلان بيكار، اذعان داشت: بايد بدون رودربايستى اعلام كنيم نيروى كار تحصيلكرده نياز نداريم.

وى در بخش ديگرى به انتقادات مطرح شده پيرامون بودجه اشاره كرد و گفت: من كارشناس بودجه هستم و مىگويم كه آنچه سالهاست ما را درگير كرده تصميمات اشتباه در بودجه است.

انصارى همچنين به بحث مرز اشاره و خاطرنشان كرد: مرز را بايد به عنوان فرصت ببينيم نه به عنوان يك تهديد امنيتى.

معاون  ييس جمهور در پايان با  ديگر به اتفاقات و اعتراضات اخير اشاره كرد و گفت: آنچه اتفاق افتاد نتيجه يك نارضايتى تاريخى در حوزه هاى مختلف بود و صرفا به عملكرد ٥ ساله دولت بر نمى گردد، البته در ٢-٣ سال اخير هم اشتباهاتى در بعد اقتصادى رخ داده اما بايد علت ها شناسايى و سهم هر دوره تاريخى مشخص شود.

انتهای پیام/م

دولت براى رسيدن به موفقيت بايد بدنه اجتماعى ملت را در كنار خود داشته باشد

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.