دستگیری و محکومیت شکارچیان متخلف در فارس

متخلفانی که در شهرستان‌های بوانات، فسا و لارستان اقدام به شکار کرده بودند محکوم شدند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد: متخلفی که در شهرستان بوانات اقدام به شکار ۴ قطعه کبک وحشی و یک قلاده روباه با اسلحه شکاری غیر مجاز کرده بود در دادگاه بوانات متهم شناخته شد و به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و ضبط سلاح محکوم شد.

این گزارش حاکی است، همچنین فردی که در شهرستان بوانات با یک قبضه اسلحه سمینوف اقدام به شکار یک راس بز وحشی کرده بود دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شد.

بر اساس اعلام این روابط عمومی، در عملیاتی دیگر در شهرستان بوانات یگان اجرایی حفاظت محیط زیست با همکاری نیروی انتظامی مزایجان و سروستان و با کسب حکم بازرسی از منزل، موفق شدند متهمی را دستگیر کرده و مقادیری گوشت شکار، ۲ قطعه کبک و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی از منزل متهم کشف و پرونده تشکیل و به مقام قضایی تحویل داده شد.

بر این اساس، فردی که اقدام به تصرف ۲ هکتار از زمین‌های ملی چاه زغالی در منطقه حفاظت شده میانجنگل فسا کرده بود، با رای دادگاه شهرستان فسا محکوم شد و این زمین‌ها رفع تصرف شد.

بر اساس این گزارش، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لارستان نیز در اوایل هفته طی عملیاتی موفق به دستگیری ۲ گروه شکارچی پرندگان تالابی با ۷ قبضه اسلحه سوزنی شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، در این رابطه ۷ متخلف دستگیر شدند که متهمان تعداد ۸ قطعه پرنده شامل (خوتکا، اردک سرسبز و فلامینگو) را شکار کرده و تعداد قابل توجهی مهمات و دیگر ادوات شکار و صید نیز از این متهمان کشف شد.

بر این اساس، پرونده متخلفان در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/ن

شکارچیان متخلف در شهرستان های بوانات، فسا و لارستان دستگیر شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.