گیلان؛ قطب بارز صنعت گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: گیلان قطب بارز صنعت گردشگری است که رسیدن به توسعه پایدار آن توجه جدی و زیربنایی را طلب می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان حمایت از طرح های بوم گردی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در کنار پنج طرح بوم گردی استان که هم اکنون فعالیت مستمر دارند و موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند، طرح ابتدایی و مطالعاتی 9 پروژه دیگر بوم گردی موفق به کسب موافقت اصولی شده است.

وی با بیان اینکه تقویت صنعت گردشگری نتیجه ای مطلوب از توسعه طرح های بوم گردی در استان است، ادامه داد: همچنین 19 طرح نیز در مرحله تهیه نقشه و اجرای فرایند فنی کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه گردشگری راه گشایی در حوزه اقتصادی و اجتماعی تلقی می شود، گفت: گیلان قطب بارز صنعت گردشگری است که رسیدن به توسعه پایدار آن توجه جدی و زیربنایی را طلب می کند.

علیزاده بر ضرورت حفظ الگوی بوم گردی در توسعه گردشگری تاکید کرد و افزود: امروز شاهد وضعیت مطلوبی در حوزه بوم گردی گیلان هستیم و رغبت بالایی از سوی بومیان مناطق روستایی و همچنین بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد.

وی حمایت از طرح های بوم گردی طی سالهای اخیر را مورد بحث قرار داد و خاطرنشان کرد: اراده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بر آن است که با تدوین شیوه نامه و ابلاغ طرح اشتغال روستایی با موضوع اجرای طرح های بوم گردی در راستای تحقق اهداف شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام های موثری بردارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با قدردانی از توجه و تاکیدات استاندار گیلان در زمینه اجرای طرح های بوم گردی گفت: با هم افزایی مدیران استان هم اکنون شاهد رشد طرح های بوم گردی در گیلان هستیم و امید است با ادامه این روند مثبت، شاهد موفقیت های بیشتر در این زمینه باشیم.

علیزاده خواستار به راه افتادن پویش همگانی برای توسعه طرح های بوم گردی در استان شد .

انتهای پیام/اص

گیلان یکی از استان‌های بارز در صنعت گردشگری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.