سالک در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت برای حمایت از صنعت بازی‌سازی رایانه‌ای داخلی لایحه به مجلس ارائه دهد

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: دولت می‌تواند لایحه‌ای مجزا برای حمایت از صنعت بازی‌سازی رایانه‌ای داخلی و تقویت آن به مجلس ارائه کند.

//حجت‌الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه هر روز شاهد رشد ابزار تکنولوژی به صورت لحظه‌ای هستیم، گفت: فضای مجازی با افکار و اهداف شیطانی خود بر روی افکار عمومی کشورمان تأثیرگذار است.

وی تأکید کرد: در مقابل این جنگ نرم ضروری است که یک جبهه قوی سازماندهی کنیم.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری شبکه ملی ارتباطات باید تشکیل شود، اظهار کرد: کمیته‌هایی ذیل شورای عالی فضای مجازی از جمله کمیته امنیت شورای عالی فضای مجازی سازماندهی شده تا این مسائل را به دقت رصد و بررسی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی با تأکید براینکه بازی‌های رایانه‌ای خارجی هم به نوعی ابزار تأثیرگذاری بر روی افکار عمومی نسل جوان ماست، گفت: باید نیروهای انقلابی که در این بخش وارد شده‌اند، تقویت شوند البته این موضوع مورد رصد بوده اما باید بیشتر اهمیت داده شود.

سالک تصریح کرد: می‌توان شاهد باشیم که بازی‌های رایانه‌ای آ‌ماده شده از خارج کشور به ما تحمیل شوند و ما همچنان ساکت بمانیم اما مسلما این موضوع موجب فروپاشی و ضربه‌های سنگین به ویژه به نسل جوان و کودک را در پی خواهد داشت لذا باید به آن توجه شود.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه عدم توجه به موضوع واردات بازی‌های رایانه‌ای خارجی بحث‌های امنیتی و سیاسی را هم در کشورمان به دنبال دارد، گفت: باید افرادی را که مشغول ساخت بازی‌های رایانه‌ای در داخل کشور هستند را شناسایی و آنها را تقویت و حمایت کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه باید بر روی بازی‌های خارجی هم مانند سایر کالاهای دیگر عوارض و تعرفه قرار داده شود، بیان کرد: عواید حاصل از آن را می‌توان در جهت تقویت صنعت بازی‌سازی داخلی مورد استفاده قرار داد.

وی تأکید کرد: بنیاد بازی‌های یارانه‌ای یا دولت می‌تواند لایحه‌ای مجزا برای حمایت از صنعت بازی‌سازی رایانه‌ای داخلی و تقویت آن به مجلس ارائه کند.

شایان ذکر است؛ مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای از ساماندهی عرضه بازی‌های خارجی و لزوم دریافت مجوز از این بنیاد برای انتشار بازی‌ها خبر داد. اگر فروشگاه عرضه کننده بازی مجوز مربوط را نداشته باشد، حداقل برخوردی که با آن می‌شود فیلترینگ است، بنابراین از ۱۵ بهمن‌ماه هر بازی خارجی و هر سایتی که بخواهد عرضه تجاری در کشور داشته باشد با استناد به ماده ۹ قانون برخورد با تخلفات حوزه فضای مجازی و ماده ۳ مصادیق محتوای مجرمانه باید از بنیاد پروانه بگیرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار