ابطحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت باید از بازی سازان داخلی حمایت کند/این حوزه در بودجه 97 نادیده گرفته شده است

عضو کمیسیون آموزش گفت: دولت می‌تواند برای حمایت از صنعت بازی‌سازی داخلی لایحه‌ای به صورت مجزا به مجلس ارائه کند.

میرحسینی/// عواید حاصل از دریافت عوارض از بازی‌های رایانه‌ای برای حمایت از صنعت داخلی هزینه شودسیدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه صنعت بازی‌سازی رایانه‌ای داخلی سال‌هاست انتظار حمایت دارد، گفت:‌ بنده چند سال پیش در نمایشگاه فناوری دیجیتال شاهد بودم که بسیاری از طراحان بازی‌های رایانه‌ای درخواست حمایت از مسئولان دولتی داشتند.

نماینده مردم خمینی‌شهر ادامه داد: در همان زمان با وزارت ارشاد صحبت کردیم تا ردیف بودجه‌ای را برای حمایت از این صنعت داخلی در لایحه بودجه همانند حمایت از ناشران کشورمان در نظر بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه فعالان حوزه انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای باید حمایت شوند، اظهار کرد:‌ احساس خطر ما از بازی‌های رایانه‌ای خارجی است که به نحوی مسیر،‌ سبک زندگی، مبانی دینی آنها و اندیشه جوانان و نوجوانان را تغییر داده و آنها را هیجانی و خشونت طلب تربیت می‌کنند.

ابطحی افزود: بر این اساس باید در این حوزه به صورت جدی و تخصصی وارد شویم، متأسفانه وزارت ارشاد چندان توجهی به این موضوع تاکنون نداشته است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به طراحی بازی جنگ خلیج فارس به وسیله فرهاد عظیم، بیان کرد:‌ متأسفانه هیچ حمایت جدی از این بازی نشد در حالی که می‌توانیم در این فضا حرفی برای گفتن داشته باشیم، نیروهای متخصص جوان و خلاق ما کم نیستند و همان طور که در عرصه رباتیک جوانانمان رتبه اول و دوم را کسب کردند می‌توانند در عرصه انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای هم موفق شوند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های حمایت عدم اجازه کپی کردن از بازی‌های رایانه‌ای است، تصریح کرد: بسیاری با کپی کردن از بازی‌های یارانه‌ای سوءاستفاده می‌کنند، همچنین باید عوارض جدی مانند بحث خودرو بر روی واردات بازی‌های خارجی رایانه‌ای اعمال شده و عواید آن برای حمایت از صنعت بازی سازی داخلی هزینه شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه دولت در لایحه بودجه سال 97 در بخش فرهنگی به این موضوع توجه و اشاره‌ای نکرده است، بیان کرد:‌ دولت می‌تواند برای حمایت از صنعت بازی‌سازی داخلی لایحه‌ای را به صورت مجزا ارائه کند اما اکنون بهترین فصل برای پرداختن به این موضوع است.

وی اظهار کرد: نمایندگان کمیسیون فرهنگی در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 می‌توانند با قرار دادن یک ردیف بودجه‌ای از بازی‌سازان داخلی حمایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۶ دی ۱۳۹۶
خدا کنه هر چه زودتر مشکل بیکاری هم رفع شه