ثبت نام ثنا شرط ارائه خدمات قضایی در محاکم گلستان/ ثبت نام در دادگستری‌ها رایگان است

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: افراد به دادگستری‌ها و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و در سامانه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی (ثنا) ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که حذف ابلاغ کاغذی در دستور کار قوه قضاییه است گفت: ماهانه یکصد هزار برگه اوراق قضایی در استان صادر می‌شود که این ماه ۴۶ درصد این اوراق، الکترونیکی به طرفین پرونده ابلاغ شد.

وی در جلسه شورای معاونین دادگستری گلستان افزود: افراد با ثبت نام در سامانه‌ ثنا، کد کاربری قضایی می‌گیرند و اوراق قضایی مانند، ابلاغ، اخطار و احضاریه به جای ارسال به خانه‌ آنان، به حساب کاربری اینترنتی آن‌ها ارسال می‌شود.

هادی هاشمیان گفت: ثبت نام در سامانه ثنا، علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ، سرعت و دقت ابلاغ اوارق قضایی نیز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: حتی کسانی که در دادگستری پرونده ندارند نیز می‌توانند با مراجعه به دادگستری‌ها، رایگان در این سامانه ثبت نام کنند.

این مقام ارشد قضایی استان از فراهم شدن امکان مشاهده اوراق قضایی در گوشی‌های هوشمند هم گفت: با نصب برنامه کاربردی اپلیکیشن ثنا، افراد اوراق قضایی را روی گوشی هوشمند تلفن همراه خود، مشاهده می‌کنند.

انتهای پیام/م
 

ثبت نام در دادگستری‌های گلستان  رایگان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.