رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

ثبت سالانه ۶ هزار گزارش عوارض دارویی در کشور/ ساخت اپلیکیشن ثبت عوارض دارویی برای تلفن همراه

غلامی از ساخت یک اپلیکیشن برای گزارش دهی عوارض دارویی بر روی گوشی های تلفن همراه تا پایان سال جاری خبر داد.

ثبت سالانه ۶ هزار گزارش عوارض دارویی در کشور/ ساخت اپلیکیشن ثبت عوارض دارویی برای تلفن همراهبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی در شیراز، گفت: سالانه حدود ۶ هزار گزارش عوارض دارویی در کشور ثبت می شود که با توجه به جمعیت و میانگین جهانی، رکورد خوبی است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع عوارض دارویی، افزود: یکی از نکات مهم در ورود یک دارو به فهرست دارویی کشور، موضوع هزینه اثربخشی آن دارو است.

معاون وزیر بهداشت مشارکت تیم درمانی در ارائه گزارش از عوارض دارویی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این گزارش ها در سیاست گذاری دارویی کمک زیادی می کند.

اطلاعات بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه دارویی را در اختیار داریم

وی افزود: خوشبختانه زیرساخت های خوبی در بیمارستان های کشور برای ثبت مصرف دارو وجود دارد.

وی با بیان اینکه اطلاعات ما از نسخ تجویزی کامل است، گفت: هم اکنون اطلاعات بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه دارویی را در اختیار داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو از ساخت یک اپلیکیشن برای گزارش دهی عوارض دارویی بر روی گوشی های تلفن همراه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با نصب این نرم افزار، همه مردم می توانند عوارض دارویی را گزارش کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو به اثربخشی داروها در اقوام مختلف اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه خود بیماران هم گزارش های خوبی از اثربخشی داروها ارائه می دهند، بنابراین می توان موضوع اثربخشی داروها در اقوام و جغرافیای مختلف را مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار