سکونت ۳۳ درصد از ساکنین شهر ارومیه در سکونتگاه‌های غیر رسمی

۳۳ درصد از ساکنین شهر ارومیه در سکونتگاه‌های غیر رسمی ساکن هستند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛فرماندار ارومیه در جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری آذربایجان غربی اظهار کرد: شهر ارومیه در حدود ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد که ۴۱۷ هکتار آن بافت فرسوده است. بخش قابل توجه آن هم مربوط به مناطق حاشیه‌ای و سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی است.

عباس حسن خانی از سکونت ۳۳ درصد از ساکنین ارومیه در سکونتگاه‌های غیر رسمی خبر داد و افزود: در سال ۸۲ تعداد محلات حاشیه نشین شهرستان ارومیه ۱۱ مورد با ۹۰ هزار خانوار بوده است، ولی در حال حاضر این میزان به ۳۱ مورد و با ۲۴۰ هزار خانوار افزایش پیدا کرده است.

اختصاص ۳۰۴ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی پایدار شهری در آذربایجان غربی

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بازآفرینی بافت‌های فرسوده و توانمند‌سازی سکونتگاه‌های غیر رسمی از جمله برنامه‌های این ستاد در استان است که با همکاری وزارت راه و شهرسازی کمیته‌های مرتبط اجرای آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

ابراهیم مبارک قدم اظهار کرد: مدرسه ۱۲ کلاسه و بهسازی معابر سکونتگاه‌های غیر رسمی کشتارگاه ارومیه، احداث سالن ورزشی و خانه محله بوکان، تامین روشنایی معابر محلات هدف و احداث خانه محله ارومیه بهسازی معابر محله جمشید آباد خوی، سالن ورزشی خوی، مدرسه ۱۲ کلاسه پشت تپ مهاباد خانه سلامت محله قره ورن میاندوآب بهسازی شبکه معابر محله اکبر نژاد میاندوآب بهسازی شبکه معابر مارغان سردشت از جمله پروژه‌های بازآفرینی پایدار شهری است که براساس نیاز‌های مناطق حاشیه شهر و با هم اندیشی اعضای ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با اعتباری بالغ بر ۳۰۴ میلیارد ریال در دست اجرا می‌باشد.

انتهای پیام/ح

تشکیل جلسه ستاد  ملی بازآفرینی  پایدار شهری در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.