زبان کلید شخصیت انسان است

کارشناس مذهبی با بیان اینکه زبان کلید شخصیت انسان به حساب می‌آید، گفت: مهمترین دریچه‌اى که به روح انسان باز می‌شود زبان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی در سلسله سخنرانی های رواق امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی افزود: آنچه در صفحه روح انسان نقش مى بندد، قبل از هر چیز بر صفحه زبان نمایان می‌شود و داشته های دل را آشکار می‌کند .

وی با بیان اینکه انسان باید همواره مواظب زبانش باشد، چرا که هرچه گفتار ارزشمندتر باشد مقام و شخصیت انسان را بالا می‌برد، گفت: مراقبت زبان از اهمیت خاصی برخوردار است و کنترل آن نشانه تکامل روح و تقویت فضائل اخلاقى است.

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: زبان یکی از مهمترین و با اهمیت ترین اعضای بدن انسان است که شکل گیری شخصیت انسان از آن سرچشمه می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه زبان ساده ترین وسیله اى است که در اختیار انسان قرار دارد و از سرعت عمل بالایی نیز برخوردار است بنابراین باید مراقب آن باشیم، افزود: اهمیت کنترل زبان به دلیل این است که بخش مهمى از گناهان و اعمال نیک به وسیله زبان انجام می‌شود.

حجت الاسلام طباطبایی گفت: با توجه به خطراتى که از آزاد گذاشتن زبان دامن‌گیر انسان مى شود، بزرگان اخلاق سکوت را در مواردى که سخن گفتن ضرورتى ندارد، به عنوان یکى از راهکارهای پیشگیرى از خطرات توصیه می‌کنند.

وی افزود: یکی از درس‌های مهم سیره رضوی پاکی روح، مهربانی و گذشت است که انسان می‌تواند با بهره گیری از این گنجینه الهی دل خود را نورانی کند.

خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) گفت: زیارت و حضور در حرم مطهر رضوی یک موهبت الهی است که زائر باید این فرصت را غنیمت بشمارد و از دریای بی کران معارف رضوی توشه ای معنوی کسب کند.

انتهای پیام// م.م

برگزاری سلسله سخنرانی ها در حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.