توزیع ۵۰۰ هزار اصله نهال درهفته منابع طبیعی در آذربایجان غربی

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در هفته منابع طبیعی امسال ۵۰۰ هزار اصله نهال در سطح استان توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛رحمان وهاب زاده مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت موضوع ترویج فرهنگ منابع طبیعی اظهارکرد: خوشبختانه همه ساله هفته منابع طبیعی با شور و هیجان خاصی برگزار می‌شود و مشارکت عمومی برای این حرکت فرهنگی و ترویجی قابل تقدیر است. در سال جاری همانند سال‌های گذشته تلاش داریم مشارکت عمومی برای نهال کاری و ترویج فرهنگ منابع طبیعی بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.

وی افزود: در هفته منابع طبیعی سال جاری با تلاش همکاران در سطح استان امیدواریم نزدیک به ۵۰۰ هزار اصله نهال توزیع کنیم و به یاری خداوند متعال؛ مردم عزیز استان در این سنت حسنه پیامبر گرامی (ص) یعنی کاشت نهال حضور جدی و مثمر خواهند داشت.

وهاب زاده ادامه داد:نهال‌های موجود اغلب از گونه‌های جنگلی و نهال گلدانی و تعداد محدودی نیزازگونه‌های مثمر همچون فندق؛ سماق خواهد بود. البته هنوزاز نظر تعداد گونه‌های مثمر و غیر مثمرقطعا" تعداد آن مشخص نبوده و امیدواریم با پی گیری‌های اعتباری، گونه‌های مثمر نیز تعداد شان افزایش یابد.

وی افزود: یکی از چالش‌های مهم در اجرای برنامه‌های هفته منابع طبیعی نبود اعتبارات کافی در این بخش است که امیدواریم مسئولان عالی سازمان جنگل‌ها به این مهم توجه بیش از پیش داشته باشند. چراکه اعتبارات مکفی و حداقلی؛ می‌تواند اجرای مراسمات را در این هفته پر رنگ‌تر سازد؛ به خصوص در بخش رسانه و صدا و سیما که از موثرترین راه‌های توسعه فرهنگی است.

گفتنی است هفته منابع طبیعی همه ساله از ۱۵ اسفند ماه آغاز و تا ۲۱ اسفند ماه ادامه می‌یابد. در این هفته برنامه‌های متنوعی در امر درختکاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح
توزیع نهال در هفته منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.